x تبلیغات
تون فایل

پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری برای افسردگی

پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری برای افسردگی

پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری برای افسردگی در 59 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش


مشخصات فایل

تعداد صفحات 59
حجم 82 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی پکیج های درمانی روانشناسی


توضیحات کامل

پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری برای افسردگی در 59 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحات ابتدائی

آماده شده در 6 جلسه درمانی

بصورت آموزش گروهی و فردی و دارای توضیحات کامل هر جلسه

59 صفحه ورد (58 صفحه مطلب و 1 صفحه منابع)

قابل ویرایش با فونت B lotus سایز 14 و فاصله خطوط 1.5

دارای رفرنس معتبر و به شیوه APA

 

توجه : متن جلسات داخل فایل دقیقا به همین شکلی است که در توضیحات پایین آمده است. چنانچه اینجا شرح خاصی برای جلسه نمیبینید، داخل فایل نیز به همین صورت است. چنانچه شرح جلسه اینجا آورده شده باشد، یعنی فایل دریافتی نیز حاوی شرح جلسات است.

 

فهرست مطالب


جلسه اول - ایجاد ارتباط و آموزش بیمار

جلسه دوم - فعال سازی بیمار

جلسه سوم - بازسازی شناختی (۱)

جلسه چهارم- بازسازی شناختی (۲)

جلسه پنجم - حل مساله

جلسه ششم پیشگیری از عود

کاربرگ فعال سازی رفتار

کاربرگ جدول فعالیت های روزانه

کاربرگ سوالاتی برای به چالش کشیدن افکار منفی

کاربرگ ثبت افکار

کار برگ به چالش کشیدن افکار منفی

کار برگ حل مساله

کار برگ پیشگیری از عود

کار برگ مدیریت بحران

برگه اطلاعات پیشگیری از عود

منبع

 

نمونه ای از جلسات که در این پروتکل وجود دارد

جلسه اول - ایجاد ارتباط و آموزش بیمار

اهداف جلسه:

1- برقراری ارتباط درمانی

۲. ارزیابی شدت افسردگی

3. آموزش بیمار در مورد ماهیت افسردگی و درمان های موجود

۴. توصیف درمان و قرداد درمانی

وسایل مورد نیاز:

1- راهنمای مداخله مختصر برای افسردگی

۲. تست افسردگی بک

مروری بر جلسه

جلسه مقدماتی اختصاص به ایجاد ارتباط درمانی، ارزیابی و آموزش بیمار و توضیح درمان و قراداد درمانی دارد. مراجعه به مرکز درمان، قدم بزرگی است که مراجع برای بهبود برداشته و شما باید هر کار ممکن را برای ایجاد ارتباط درمانی و تسهیل ادامه درمان انجام دهید. بنابر این تمرکز جلسه باید روی برقراری این ارتباط و نیز ارائه اطلاعات ضروری در مورد افسردگی باشد.


    ایجاد ارتباط درمانی

یکی از عوامل موثر در موفقیت درمان به ارتباط درمانگر با مراجع برمی گردد. ایجاد چنین ارتباطی یک حادثه نیست بلکه فرایندی است که قاعدتا از اولین جلسه آشنایی بیمار با درمانگر شروع می شود. گوش دادن، همدلی و درک موقعیت زندگی بیمار از نگاه وی و قضاوتی نبودن در ایجاد چنین ارتباطی نقش اساسی را ایفا می کند. در واقع شما باید از تمامی مهارت های مشاورهای خود بویژه همدلی، ایجاد امید، پذیرش غیرقضاوتی و انعطاف پذیری برای ایجاد چنین ارتباطی استفاده کنید. جلسه اول ممکن است برای بسیاری از مراجعان، اولین تجربه درمانی آن ها باشد و احساس دوگانه ای در مورد درمان داشته باشند. در هر حال، جلسه اولیه یکی از مهمترین بخش های فرایند درمانی است و می تواند نقش مهمی در ادامه درمان داشته باشد. برخی افراد هم ممکن است در گذشته تجربه های ناخوشایندی داشته باشند. شما باید به این احساسات توجه داشته و هر کاری را که می توانید انجام دهید تا اولین جلسه، تجربه مثبتی برای مراجع باشد.

برای این منظور می توانید پس از معرفی خود، در مورد تصمیم بیمار برای آمدن به جلسه درمان بازخورد مثبت بدهید: " من... هستم و امیدوارم بتوانم به شما برای حل مشکلاتی که به خاطر آن به این مرکز آمدید، کمک کنم. فکر می کنم بهتر است جلسه را با این سوال شروع کنیم که چی شد که به اینجا آمديد؟ " " خوشحالم که تصمیم گرفتید به اینجا بیاید، تصمیم گیری و آمدن به جلسات درمان وقتی افسرده هستیم ممکن است کار سختی باشد و شما با این کار، یک قدم بزرگ را به سوی بهبودی برداشته اید ".

۲. ارزیابی مشکل و شدت آن

در ادامه، پس از اشاره به منبع و دلیل ارجاع، توضیح دهید برای اینکه بهتر متوجه مشکلات بیمار شوید، ترجیح می دهید مشکل بیمار را از زبان خود وی بشنوید. این کار به شما فرصت می دهد که متوجه شوید بیمار چه نگاهی به بیماری خود دارد و علاوه براین می توانید اطلاعات مهمی را که در پرونده ارجاع ثبت نشده است، به دست آورید. البته مراقب باشید تاکید شما باید روی برقراری ارتباط و فهم بیمار باشد و با پرسیدن سوالات زیاد احساس مورد بازجویی قرار گرفتن را در بیمار ایجاد نکنید. برای این منظور تا جای ممکن از سوالات باز استفاده کنید و سوال در مورد حوزه های خصوصی برای مثال روابط جنسی یا مصرف مواد را به بعد موکول کنید. در ادامه، تست افسردگی بک را به بیمار بدهید و طبق دستور العمل از وی بخواهید تا به سوالات پاسخ دهد (پیوست را مشاهده کنید). تاکید کنید هدف از اجرای این آزمون آن است که بتوانید در انتهای کار میزان موفقیت درمان و رسیدن به اهداف درمانی را ارزیابی کنید.

٣. آموزش بیمار

آموزش بیمار در مورد ماهیت افسردگی و درمان های موجود بخش مهمی از مداخلات روانی اجتماعی برای هر بیماری است. این آموزش به بیمار کمک می کند تا علائم بیماری را به عنوان یک بخشی از بیماری ببیند که می تواند در مورد آن کاری انجام دهد. چنین نگرشی از یک طرف باعث می شود که علائم افسردگی را ناشی از ضعف یا نقص شخصیتی و یا تنبلی نبیند و از طرف دیگر نسبت به درمان آن امیدوار شود. امیدواری نسبت به درمان بویژه در افسردگی که احساس ناامیدی و درماندگی بخشی از تابلوی بالینی این بیماری است در ماندگاری در درمان و تبعیت درمانی نقش مهمی بازی می کند. مواردی که باید در آموزش روان شناختی بیمار مورد تاکید قرار گیرد در زیر آمده است:

توصیف علائم و نشانه های افسردگی و تفاوت آن با غمگینی برای بیمار توضیح دهید که همه ما مواقعی با یا بدون دلیل غمگین می شویم و ممکن است حوصله دیگران و یا انجام کارهای معمول خود را نداشته باشیم. معمولا این علائم خفیف بوده و موقتی و زودگذر است و بعد از چند روز از بین می رود. این احساس افسردگی است که با بیماری افسردگی فرق دارد.

 

چرا اعتماد به ما ؟

وبسایتی که هم اکنون در آن قرار دارید زیر مجموعه سایت آفمَس به نشانی (ofmas.ir) می باشد و شما را به فروشگاه فایل آفمَس برای خرید انتقال می دهد. فروشگاه آفمَس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که در صفحه اصلی این سایت قابل مشاهده است .


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

پاورپوینت بررسی بهداشت روانی

پاورپوینت بررسی بهداشت روانی

پاورپوینت بررسی بهداشت روانی در 330 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل

تعداد صفحات 330
حجم 2634 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی ppt
دسته بندی روانشناسی


توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی بهداشت روانی در 330 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

 

فهرست مطالب

فصل اول : بهداشت روانی و سطوح پیشگیری

فصل دوم : مکانیزم های دفاعی روانی (1)

فصل سوم : مکانیزم های دفاعی روانی (2)

فصل چهارم : ناکامی، تعارض و فشار روانی (1)

فصل پنجم : ناکامی، تعارض و فشار روانی (2)

فصل ششم : اضطراب

فصل هفتم : مرحله شیرخوارگی

فصل هشتم : جو عاطفی خانواده، مهر و محبت و اعمال قدرت والدین

فصل نهم : ساختار خانواده و مسایل آن 

فصل دهم : خانواده و تنش های آن 

فصل یازدهم : بلوغ و نوجوانی

فصل دوازدهم : جوانی و میانسالی

فصل سیزدهم : دوره پیری

فصل چهاردهم : ازدواج

فصل پانزدهم : روابط بین زن و شوهر و فرزندان

 

قسمتی از متن
تعاریف مختلف  بهداشت روانی
تعاریف متعددی ارائه شده است که به تعریف واژه نامه جامع روان پزشکی و روان شناسی اشاره می شود.
تعریف واژه نامه از  روان پزشکی پیشگیری
تکنیک های پیشگیری کننده به منظور ارتقای رشد و نمو هیجانی سالم و به ویژه بهداشت روانی
تعریف فرد بهنجار
کسی که به توقعات و انتظارات اجتماعی پاسخ داده و رفتاری نزدیک به رفتار اکثر مردم جامعه دارد.
بهداشت از نظر سازمان بهداشت جهانی
بهداشت یعنی توانایی کامل برای ایفای نقش های اجتماعی، روانی و جسمی
قابلیت ارتباط موزون و هماهنگ با دیگران، تغییر و اصلاح محیط فردی و اجتماعی و حل تضاد ها و تمایلات شخصی به طور منطقی، عادلانه و مناسب.
تعریف بهداشت روانی از نظر سازمان بهداشت جهانی 
بهداشت روانی حالتی است که از نظر جسمی، روانی و عاطفی، در حدی باشد که با بهداشت روانی دیگران انطباق داشته و مطلوب ترین رشد را برای فرد فراهم آورد.
ایجاد سلامت روان به وسیله پیشگیری از ابتلا به بیماری های روانی، کنترل عوامل مؤثر در بروز بیماری های روانی و ایجاد محیط سالم برای برقراری روابط صحیح انسانی است...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

پاورپوینت بررسی بهداشت روانی

پاورپوینت بررسی بهداشت روانی

پاورپوینت بررسی بهداشت روانی در 330 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل

تعداد صفحات 330
حجم 2634 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی ppt
دسته بندی روانشناسی


توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی بهداشت روانی در 330 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

 

فهرست مطالب

فصل اول : بهداشت روانی و سطوح پیشگیری

فصل دوم : مکانیزم های دفاعی روانی (1)

فصل سوم : مکانیزم های دفاعی روانی (2)

فصل چهارم : ناکامی، تعارض و فشار روانی (1)

فصل پنجم : ناکامی، تعارض و فشار روانی (2)

فصل ششم : اضطراب

فصل هفتم : مرحله شیرخوارگی

فصل هشتم : جو عاطفی خانواده، مهر و محبت و اعمال قدرت والدین

فصل نهم : ساختار خانواده و مسایل آن 

فصل دهم : خانواده و تنش های آن 

فصل یازدهم : بلوغ و نوجوانی

فصل دوازدهم : جوانی و میانسالی

فصل سیزدهم : دوره پیری

فصل چهاردهم : ازدواج

فصل پانزدهم : روابط بین زن و شوهر و فرزندان

 

قسمتی از متن
تعاریف مختلف  بهداشت روانی
تعاریف متعددی ارائه شده است که به تعریف واژه نامه جامع روان پزشکی و روان شناسی اشاره می شود.
تعریف واژه نامه از  روان پزشکی پیشگیری
تکنیک های پیشگیری کننده به منظور ارتقای رشد و نمو هیجانی سالم و به ویژه بهداشت روانی
تعریف فرد بهنجار
کسی که به توقعات و انتظارات اجتماعی پاسخ داده و رفتاری نزدیک به رفتار اکثر مردم جامعه دارد.
بهداشت از نظر سازمان بهداشت جهانی
بهداشت یعنی توانایی کامل برای ایفای نقش های اجتماعی، روانی و جسمی
قابلیت ارتباط موزون و هماهنگ با دیگران، تغییر و اصلاح محیط فردی و اجتماعی و حل تضاد ها و تمایلات شخصی به طور منطقی، عادلانه و مناسب.
تعریف بهداشت روانی از نظر سازمان بهداشت جهانی 
بهداشت روانی حالتی است که از نظر جسمی، روانی و عاطفی، در حدی باشد که با بهداشت روانی دیگران انطباق داشته و مطلوب ترین رشد را برای فرد فراهم آورد.
ایجاد سلامت روان به وسیله پیشگیری از ابتلا به بیماری های روانی، کنترل عوامل مؤثر در بروز بیماری های روانی و ایجاد محیط سالم برای برقراری روابط صحیح انسانی است...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

پاورپوینت بررسی توهم فرگولی

پاورپوینت بررسی توهم فرگولی

پاورپوینت بررسی توهم فرگولی در 38 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل

تعداد صفحات 38
حجم 4274 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی پاورپوینت


توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی توهم فرگولی در 38 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

 

فهرست مطالب

مقدمه

توهم فرگولی چیست؟

اینفوگرافیک توهم فرگولی چیست؟

نامگذاری توهم فرگولی

علل ایجاد توهم فرگولی

نظریه علل ایجاد توهم فرگولی

چه کسی به سندروم توهم فرگولی مبتلا می شود؟

زیر گروه های توهم فرگولی

درمان اختلال توهم فرگولی

چگونه از شخصی که به توهم فرگولی مبتلا است مراقبت کنیم؟

جلوگیری از فرسودگی و افزایش پیشرفت اختلال فرگولی در بیماران

 

بخشی از متن

مقدمه

توهم فرگولی یک بیماری روانی است. همچنین به عنوان سندروم imposter یا توهم Capgras شناخته می شود. افرادی که این نوع توهم را تجربه می کنند باور غیر منطقی خواهند داشت که فردی را که می شناسند یا نمی شناسند جایگزین یک شیاد (فریبکار) شده است. یا این که مدام قصد تعقیب و گریز آن ها را دارد. به عنوان مثال ممکن است همسرشان را به فریب کاری خود متهم کنند. این امر می تواند هم برای شخص دچار توهم و هم برای شخصی كه او متهم می داند ناراحت كننده باشد. در بعضی موارد، ممکن است فردی که دچار توهم می شود حیوان، شی یا حتی خانه ای را فریبکار و شیاد تلقی کند. توهم فرگولی می تواند هر کسی را درگیر کند، اما این بیماری روانی در زنان بیشتر مشاهده می شود. 

توهم فرگولی چیست؟

انسان ها ظرفیت های مختلفی را برای کمک به یادآوری اشخاص و اشیاء در دنیای اجتماعی خود تکامل داده اند: تمایز بین عوامل و اشیاء در محیط آن ها، شناسایی عوامل آگاه، شناسایی افراد، شناسایی افراد خاص شناخته شده و پیگیری ماندگاری آن ها در طول زمان. هر یک از این ظرفیت ها ممکن است به طور موقت مختل شود. به عنوان مثال باعث اختلال در تشخیص یک فرد آشنا در هنگام راه رفتن در خیابان شود. کاری که همه ما گاه و بی گاه انجام می دهیم که در صورت عدم معالجه به یکی از اختلالات روانی تبدیل می شود. آسیب مغزی یا بیماری روانی ممکن است باعث ایجاد اختلال نا پایدار، حتی دائمی، در هر یک از این ظرفیت ها یا ترکیبی از آن ها شود. مطالعه این موارد پایدار تر فرصتی منحصر به فرد برای یادگیری بیشتر در مورد خطا های ردیابی و شناسایی عامل و در نتیجه درک بهتر سیستم های عادی برای ردیابی عامل را فراهم می کند.

هدف ما در این مبحث اتخاذ این روش برای پیشبرد درک فرآیند های طبیعی برای شناسایی و ردیابی فرد از طریق نوع خاصی از خطای بالینی شناسایی شخص است: توهم فرگولی.

  و ...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

پاورپوینت ناسازگاری فرزندان با یکدیگر و راه های کاهش مشاجرات کودکان

پاورپوینت ناسازگاری فرزندان با یکدیگر و راه های کاهش مشاجرات کودکان

پاورپوینت ناسازگاری فرزندان با یکدیگر و راه های کاهش مشاجرات کودکان در 29 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل

تعداد صفحات 29
حجم 3994 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی پاورپوینت


توضیحات کامل

پاورپوینت ناسازگاری فرزندان با یکدیگر و راه های کاهش مشاجرات کودکان در 29 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

 

فهرست مطالب

مقدمه

رفتار ناسازگار

علت ناسازگاری فرزندان با یکدیگر

عدم توجه به نیازهای اساسی کودکان

ناسازگاری فرزندان با یکدیگر | مقایسه

ناسازگاری فرزندان با یکدیگر | قضاوت

جلب توجه

حس مالکیت

مسئولیت های متفاوت

مشاجرات خانوادگی

علت ارثی

برخورد صحیح با ناسازگاری فرزندان با یکدیگر

خونسردی

آموزش خود تنظیمی

آموزش هنر برای ابراز احساسات

مدیریت بازی

قانون گذاری

حساسیت زدایی

توجه به نیازهای اولیه کودک

حذف عوامل مخرب

سخن آخر

 

بخشی از متن

مقدمه

ناسازگاری فرزندان با یکدیگر معمولا از کودکی آغاز می شود و ممکن است در صورتی که به شیوه ای صحیح جلوی آن گرفته نشود ادامه پیدا کند. در این میان نقش والدین به عنوان بزرگتران آن ها و مسئولین تربیت کودکان حیاتی است.در این مبحث به بررسی علت ناسازگاری و روش های جلوگیری آن می پردازیم. 

رفتار ناسازگار

کودکانی که به شیوه ای غیرکارآمد به بیان احساسات خود می پردازند و فاقد مهارت صحیح برای ابراز احساسات ناخوشایند ناراحتی و فرار مشکلات و استرس هستند را غالبا ناسازگار می گویند.عموما رفتار های آن ها شامل رفتارهایی مانند، جیغ زدن، کتک زدن فرزند دیگر و گریه کردن برای دستیابی به خواسته خود می باشد.

در خانواده هایی که بیش از یک فرزند دارند و فواصل سنی میان آن ها کم است، ناسازگاری میان آن ها شایع و طبیعی است. اما اجازه دهید به این مطلب بپردایم، که رفتار ناسازگار شامل چه رفتاری است،چرا بچه ها با هم دعوا می کنند و علت ناسازگاری آنها چیست. 

علت ناسازگاری فرزندان با یکدیگر

بچه ها به دلایلی با یکدیگر نزاع می کنند، که برخی از آن ها به رفتار و واکنش های آن ها مربوط می شود و بعضی به رفتارهای میان خودشان که بعضی از مهمترین این دلایل عبارتند از:

1-عدم توجه به نیازهای اساسی کودکان

در کودکانی که نیازهای آن ها برآورده نشده، به علت افزایش تحریک پذیری و احساس فشار از سمت نیاز برآورده نشده، دعوا کردن طبیعی است. زیرا آن ها ظرفیت و تحمل یک بزرگسال را ندارند و اساسا نمی دانند، در چنین شرایطی مشکل از کجا آب می خورد. مثلا وقتی کودکان شما گرسنه هستند یا خوابشان می آید، حتی ممکن است ندانند. که این گرسنگی در حال کم کردن آستانه تحمل آن ها است. بنابراین بدون توجه به عامل پس زمینه، ناخوداگاه احساس همکاری و بازی با یکدیگر را از دست می دهند. در این لحظات احساسات خود را با خشم ابراز می کنند و به صورت واکنشی به محرک های محیطی پاسخ می دهند. با امتحان کردن این موضوع و رفع این نیازها قطعا متوجه می شوید، که رفتار آن ها کاملا تغییر کرده است. بنابر این مبنای بعضی دعواها می تواند، نیازهای اولیه یک کودک باشد.

  و ...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

پایان نامـه کارشنـاسی ارشـد رشته علوم سیاسی با عنوان بررسی رابطه میان احساس عدالت در نزد جوانان تهرا

پایان نامـه کارشنـاسی ارشـد رشته علوم سیاسی با عنوان بررسی رابطه میان احساس عدالت در نزد جوانان تهرانی و هویت ملی

در پژوهش حاضر مسأله اصلی این است که آیا میان احساس عدالت و هویت ملی در بین جوانان رابطه ای وجود دارد؟ یکی از مسائلی که در حال حاضر توجه اندیشمندان و محققان و سیاستگزاران را بخود جلب نموده است


مشخصات فایل

تعداد صفحات 373
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی علوم سیاسی


توضیحات کامل

پایان نامـه کارشنـاسی ارشـد رشته علوم سیاسی با عنوان

بررسی رابطه میان احساس عدالت در نزد جوانان تهرانی و هویت ملی

 
چكیده:
در پژوهش حاضر مسأله اصلی این است که آیا میان احساس عدالت و هویت ملی در بین جوانان رابطه ای وجود دارد؟ یکی از مسائلی که در حال حاضر توجه اندیشمندان و محققان و سیاستگزاران را بخود جلب نموده است بحران هویت خصوصاً در میان جوانان می باشد. پیشرفت و توسعه در عرصه ارتباطات و اطلاعات بطور یقین الگوهای زندگی، ارزشها و هنجارهای مردم جوامع را دچار دگرگونی می کند و چنانچه این تغییرات منجر به از بین رفتن هویت جوامع شود کیستی و چیستی آنها را زیر سؤال می برد و اعضای جامعه دچار سردرگمی و به معنایی بی هویتی می شوند.
 
در این پژوهش به عنوان متغیر مستقل فرضیه اصلی تحقیق این است که «هر چقدر احساس عدالت در میان جوانان بیشتر باشد هویت ملی آنان قوی تر است»متغیر مستقل، احساس عدالت است با ابعاد سیاسی، اقتصادی، منزلتی و فرهنگی و متغیر وابسته هویت ملی است. این تحقیق با استفاده از روش پیمایشی و با استفاده از تکنیک پرسشنامه در قالب 40 سؤال در میان جوانان 29-18 تهرانی با حجم نمونه 371 نفر و با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای از محدوده شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز تهران از هر منطقه تعدادی بلوک تعدادی خانوار و نهایتا از خانوار ها با افراد 29-18 ساله مصاحبه انجام گرفته است.
 
در این تحلیل ابتدا رابطه هویت ملی با متغیرهای مستقل احساس عدالت اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و منزلتی سنجیده شد و رابطه مذکور حاکی از آنست که بین متغیرهای مستقل (ابعاد عدالت) با بعد فرهنگی، زبانی و تاریخی هویت ارتباط معناداری وجود نداشته است اما رابطه میان ابعاد عدالت با بعد اجتماعی و جغرافیایی هویت که به معنای احساس عاطفه نسبت به اعضای اجتماع ملی و احساس تعلق و وفاداری نسبت به آب و خاک و مرزهای جغرافیایی در برابر خطرات احتمالی می باشد مثبت و معنی دار می باشد.رابطه ابعاد احساس عدالت با هویت سیاسی (تعهد و تعلق افراد نسبت به نظام سیاسی و دولت) مثبت و معنی دار است. در مورد ارتباط ابعاد احساس عدالت با هویت مذهبی نتایج گویای آن است که احساس عدالت سیاسی و احساس منزلتی با هویت مذهبی دارای ارتباط معنی دار مثبتی است و این در حالی است که بین احساس عدالت اقتصادی و احساس عدالت فرهنگی با هویت مذهبی ارتباط معنی داری مشاهده نشده است.
 
 
کلمات کلیدی:

عدالت

جوانان

هویت ملی

عدالت منزلتی

عدالت سیاسی

عدالت توزیعی

 
 
 
 
1  بیان مسأله 
هویت ملی را می‌توان مهم‌ترین و فراگیرترین و بالاترین سطح هویت دانست. هویت به معنای «چه كسی بودن» از نیاز طبیعی انسان به شناخته شدن یا معرفی‌شدن به كسی یا جایی نشأت می‌گیرد. این احساس نیاز به تعلق، نیازی ذاتی و اساسی است كه در هر فردی وجود دارد. از یك منظر می‌توان گفت مقوله‌ای به نام هویت سابقه‌ای به بلندای تاریخ بشریت دارد. هویت ملی روند پاسخ‌گویی آگاهانه یك ملت به پرسشهایی پیرامون خود، گذشته، كیفیت خاستگاه، حوزه تمدنی، جایگاه سیاسی ـ اقتصادی، فرهنگی و ارزشهای مهم تاریخی خود است. در تعریف هویت ملی آنرا احساس تعلق و تعهد نسبت به اجتماع ملی و كل جامعه ای كه فرد در آن عضویت دارد دانسته‌اند. در این تعریف، باورها، ارزشها و هنجارها، تاریخ، دین، آداب و رسوم، ادبیات، اسطوره‌ها و ... جای دارد. در دهه‌های اخیر بحث درخصوص هویت ملی اهمیت وافری پیدا كرده است.
 
 یكی از مسایلی كه اكنون محور بحث بسیاری از دانشمندان، محققان و سیاست‌گذاران است بحران هویت خصوصاًُ در بین جوانان می‌باشد. در عصر كنونی با پیشرفت چشمگیر در عرصه ارتباطات و اطلاعات و نفوذ بسیار وسیع وگسترده الگوهای مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، افراد با هجوم انبوهی از اطلاعات، ارزش‌ها و الگوها روبه رو هستند و مسلماً هویت به عنوان مجموعه‌ای از عواطف، احساسات، ارزشها و تعلقات، در این مسیر دچار تحولات مهمی خواهد شد. زمانی كه افراد از هویت‌های قبلی خود جدا شده و به هویت‌های جدید نیز نمی‌توانند بپیوندند دچار بلاتكلیفی و سردرگمی می‌شوند. در این وضعیت، افراد با پرسش‌هایی از قبیل ما كه بوده و هستیم و چه باید باشیم روبرو خواهند شد. این حالت بلاتكلیفی و سردرگمی زمینه لازم برای آسیب‌‌پذیری جامعه و مردم در برابر عوامل خارجی و نفوذ فرهنگهای مختلف را مساعد می‌سازد.
 
بر اساس برخی مطالعاتی که انجام شده است تغییراتی که نهایتاً ممکن است به بحران منجر شود در جامعه ما وجود دارد و نشانه های زیادی از آن دیده می شود. فاصله فرهنگی میان نسلهای مختلف، کاملاٌ مشهود است و مؤلفه های اساسی مطرح در میان نسل اول با مؤلفه های اساسی نسل بعد تفاوت بنیادی پیدا کرده است. بسیاری از اعتقادات، باورها و سنتهای نسل اول به عنوان اموری مورد تردید برای نسل کنونی در آمده است و جوانان امروز نسبت به آن بی اعتنا شده اند.بركسی پوشیده نیست كه كشور ما از لحاظ فرهنگ و تمدن از غنای فراوانی برخوردار است. «آنتونی اسمیت» تعبیر جالبی را درخصوص هویت ملی به كار می‌برد و آنرا «بازتولید و بازتفسیر دائمی الگوی ارزش‌ها، نهادها، خاطرات، اسطوره‌ها و سنت‌هایی كه میراث متمایز ملت‌ها را تشكیل می‌دهند و تشخیص هویت افراد با‌ آن الگو و میراث و یا عنصر فرهنگی امكانپذیر است» (30:1383) می‌داند. براین اساس هر ملتی می‌بایست توانایی تغذیه اعضای خود از این میراث را داشته باشد و به بازتولید، بازآفرینی و تداوم آن همت گمارد. اگر ملتی متكی بر پشتوانه عظیم و زندگی و میراث‌های ملی خود نباشد، نمی‌تواند هویت و وجود خویش را به اثبات برساند.
 
 
 
 
فهرست مطالب
فصل اول: كلیات طرح
1-1 بیان مساله.......................................................2
1-2 اهمیت و ضرورت پژوهش............................5
1-3 اهداف پژوهش..............................................6
1-4 سؤالات پژوهش(سؤال اصلی و فرعی).........7
1-5 فرضیه اصلی.................................................8
1-6 تعریف مفاهیم...............................................9
1-7 متغیرهای مستقل و وابسته............................12
1-8 روش تحقیق ...............................................12
1-8-1 شیوه جمع‌آوری اطلاعات.......................12
1-9 پیشینه تحقیق...............................................13
1-9-1 تحقیقات داخلی......................................13
1-9-2 تحقیقات خارجی....................................21
1-10 جایگاه تحقیق حاضر نسبت به تحقیقات دیگر.....25
 
فصل دوم: چارچوب نظری
2-1 پیشینه موضوع هویت.................................28
2-1-1 پیشینة مفهومی.......................................28

2-1-2 انواع هویت...........................................29

2-1-2-1 هویت فردی.....................................29
2-1-2-2 هویت جمعی....................................30

2-2 هویت ملی..................................................32

2-2-1 دولت.....................................................34

2-2-1-1 ویژگی دولت‌های مدرن....................36

2-2-1-2 حكومـت..........................................36
2-2-2 ملـت.......................................................37
2-3 ابعاد هویت ملی............................................43
2-3-1 بعد اجتماعی............................................43
2-3-2 بعد تاریخی..............................................44
2-3-3 بعد جغرافیایی..........................................45
2-3-4 بعد سیاسی...............................................45
2-3-5 بعد دینی...................................................45
2-3-6 بعد فرهنگی.............................................46
2-3-7 بعد زبانی.................................................46

2-4 پیشینه نظری هویت......................................46

2-4-1 سطح كلان...............................................48
2-4-2 سطح خرد................................................54
2-4-3 دیدگاه تلفیق‌گرایان (جامعه‌شناسان معاصر)........68
2-5 مفهوم سازی هویت ملی (هویت جامعه ای)........81
2-6 پیشینه موضوع عدالت..................................85
2-6-1 چارچوب مفهومی...................................85

2-6-2 دسته‌بندی‌های مختلف عدالت................92

2-6-3 پیشیته نظری مفهوم عدالت.....................96
2-6-3-1 از دوره اندیشه اسطوره‌ای تا رنسانس.97
2-6-3-2 عدالت در اندیشه های قرون میانه......100
2-6-3-3 عدالت در اندیشه متفكران دوران بعد از رنسانس...101

2-7 مفهوم‌سازی عدالت......................................127

2-8 فرضیه های تحقیق.......................................143
 
فصل سوم: روش‌شناسی تحقیق
3-1 واحد تحلیل و سطح تحلیل.........................147
3-2 روش سنجش و ابزار گردآوری اطلاعات....147
3-3 تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق ....148
3-4 جامعه آماری................................................153
3-5 حجم نمونه..................................................153
3-6 شیوة نمونه گیری.........................................154
3-7 روایی و اعتبار پرسشنامه..............................155
3-8  نحوة تكمیل پرسشنامه................................157
3-9 روش‌های تجزیه و تحلیل داده ها................157
3-10 محدودیت‌های تحقیق................................157
 

فصل چهارم: تبیین جایگاه هویت در میان جوانان 

4-1 بخش اول: یافته های توصیفی.......................160
4-1-1 سیمای پاسخگویان...................................160

4-1-2 تبیین جایگاه هویت در میان جوانان.........173

4-1-2-1 بعد اجتماعی هویت (متغیر وابسته).....173
4-1-2-1-1 شاخص بعد اجتماعی هویت.175
4-1-2-2 بعد تاریخی هویت...............................176
4-1-2-2-1 شاخص بعد تاریخی هویت.............178
4-1-2-3 بعد جغرافیایی هویت...........................179
4-1-2-3-1 شاخص بعد جغرافیایی هویت.........180
4-1-2-4 بعد سیاسی هویت................................181
4-1-2-4-1 شاخص بعد سیاسی هویت.............183
4-1-2-5 بعد دینی هویت...................................184
4-1-2-5-1 شاخص بعد دینی هویت.................185

4-1-2-6 بعد فرهنگی هویت..............................186

4-1-2-6-1 شاخص بعد فرهنگی هویت...........187
4-1-2-7 بعد زبانی هویت.................................188
4-1-2-7-1 شاخص بعد زبانی هویت...............189 
4-1-2-8 شاخص كلی هویت...........................190

4-1-2-9 مقایسه ابعاد شاخص هویت...............191

4-1-3 تبیین جایگاه عدالت در میان جوانان.......192
4-1-3-1 احساس عدالت سیاسی (متغیر مستقل)...192

4-1-3-1-1 شاخص احساس عدالت سیاسی....195

4-1-3-2 احساس عدالت اقتصادی....................196
4-1-3-2-1 شاخص احساس عدالت اقتصادی.198
4-1-3-3 احساس عدالت فرهنگی...................199
4-1-3-3-1 شاخص احساس عدالت فرهنگی..200
4-1-3-4 احساس عدالت منزلتی.......................201
4-1-3-4-1 شاخص احساس عدالت منزلتی....203
4-1-3-5 شاخص كلی احساس عدالت.............204
4-1-3-6 مقایسه شاخص‌های فرعی احساس عدالت توزیعی (متغیر مستقل)......205
4-1-3-7 مشروعیت دولت (متغیر مستقل و واسطه)..........206
4-1-3-8 شاخص مشروعیت دولت.................208

4-2 بخش دوم: سنجش (نسبت سنجی) رابطه عدالت و هویت ملی در میان جوانان.......................................209 

4-2-1 رابطه بین بعد اجتماعی هویت ملی و ابعاد احساس عدالت (سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، منزلتی).................209
4-2-2 رابطه بین هویت تاریخی وابعاد احساس عدالت..................................................................................210 
4-2-3 رابطه بین هویت جغرافیایی و ابعاد احساس عدالت............................................................................210
4-2-4 رابطه بین هویت سیاسی و ابعاد احساس عدالت.................................................................................211
4-2-5 رابطه بین هویت مذهبی و ابعاد احساس عدالت.................................................................................212
4-2-6 رابطه بین هویت فرهنگی و ابعاد احساس عدالت...............................................................................212
4-2-7 رابطه بین هویت زبانی و ابعاد احساس عدالت...................................................................................213
4-2-8 رابطه بین هویت ملی و احساس عدالت سیاسی.................................................................................213
4-2-9 رابطه بین هویت ملی و احساس عدالت اقتصادی...............................................................................214
4-2-10 رابطه بین هویت ملی و احساس عدالت منزلتی................................................................................214
4-2-11 رابطه بین هویت ملی و احساس عدالت فرهنگی.............................................................................214
4-2-12 رابطه بین هویت ملی و  احساس عدالت..........................................................................................214
4-2-13 رابطه مشروعیت نظام سیاسی با ابعاد هویت ملی..............................................................................215
4-2-14 رابطه بین هویت ملی و  مشروعیت نظام سیاسی..............................................................................215
4-2-15 رابطه بین احساس عدالت و مشروعیت نظام سیاسی........................................................................216
4-2-16 رابطه بین هویت ملی و تعداد موارد استفاده از رسانه‌های خارجی...................................................216
4-2-17 رابطه بین هویت ملی و سفرخارجی فرد و گروه مرجع....................................................................217
4-2-18 رابطه بین هویت ملی و تعلق قومی فرد............................................................................................218
4-2-19 هویت ملی و تحصیلات.....................219
4-2-20 هویت ملی و شغل..............................220

پاورپوینت آشنایی با بوم ناب کسب و کار

پاورپوینت آشنایی با بوم ناب کسب و کار

دانلود پاورپوینت آشنایی با بوم ناب کسب و کار


مشخصات فایل

تعداد صفحات 36
حجم 1633 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی کسب و کار و پول


توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت آشنایی با بوم ناب کسب و کار جهت رشته کسب و کار و پول در قالب 36 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

 

نسخه‌ی بهینه شده‌ی بوم مدل کسب و کار برای استارتاپ‌ها است. اش مائوریا نویسنده‌ی دو کتاب “نوپای ناب” و “معیار ناب: کارشناسی شاخص‌های کلیدی رشد استارتاپ” با ایجاد تغییراتی در بوم مدل کسب و کار آستروالدر این مدل را معرفی کرد. بوم ناب، با تمرکز بر کارآفرینی یک مدل کسب و کار جامع خلق می‌کند.

 

 

 

در این مدل عواملی مانند مشکلات، راه‌حل‌ها و مزیت‌های رقابتی بررسی می‌شود و تمرکز بیشتری بر ویژگی‌های خاص یک استارتاپ‌ مانند عدم قطعیت و ریسک‌پذیری وجود دارد.در حقیقت بوم مدل کسب و کار به عنوان یک ابزار تحلیلی برای یک کسب و کار بسیار کارامد ولی برای یک استارتاپ ،مقدماتی و ناکافی است.

 

 

 

در این بوم بخش‌هایی از بوم مدل کسب وکار که در روزهای اول فعالیت یک استارتاپ نقش مهمی ندارند حذف شده‌اند، هرچند که این بخش ها برای کسب‌ و کارهای بالغ و چندین ساله بسیار حیاتی هستند، مانند بخش فعالیت‌های کلیدی، منابع کلیدی، شرکا و بخش ارتباط با مشتریان. در عوض بخش‌های دیگری به بوم ناب کسب و کار اضافه شده‌اند که شامل مسئله، راه‌حل، سنجه‌های کلیدی و برتری مطلق می‌باشد

 

 

 

فهرست مطالب
بوم ناب کسب و کار
توالي مراحل
مشکل یا صورت مسئله (problem)
بخش‌های مشتریان Customer Segments
ارزش پیشنهادی Value Proposition
مفهوم سطح بالا (High Level Concept)
راه‌حل‌ها solution
حداقل محصول پذيرفتني minimum viable product , MVP
اهداف
روش هاي ساخت MVP
کارپرداز
ویدئو تشریحی
صفحه‌ فرود
وبلاگ (Blog)
 شبکه اجتماعی (Social Media)
کمپین جمع سپاری مالی (Crowdfunding Campaign)
کانال ها Channels
ساختار هزینه‌ها Cost Structure
جریان های درآمدی Revenue Streams
سنجه‌های کلیدی (Key Metrics)
مزیت ناعادلانه/برتری مطلق (Unfair Advantage)
چکيده
منابع

 

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

پاورپوینت درس ارزیابی کار و زمان

پاورپوینت درس ارزیابی کار و زمان

دانلود پاورپوینت آشنایی با درس ارزیابی کار و زمان


مشخصات فایل

تعداد صفحات 253
حجم 2041 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی ppt
دسته بندی صنایع


توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت آشنایی با درس ارزیابی کار و زمان جهت رشته صنایع در قالب 253 اسلايد و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابليت ويرايش

 

 

 

ارزيابي کار و زمان از زيربنايي ترين و اساسي ترين دروس رشته مهندسي صنايع و پيش نياز يک شاخه مهم از دروس اين رشته مي باشد.
دانشي است که در کليه واحدهاي توليدي و صنعتي و حتي خدماتي جهت بالابردن بهره وري در فرآيند, مورد نياز مهندسين صنايع مي باشد.

 

 

 

ثبت سيستماتيک وقايع (در قالب جداول) و راه هاي موجود و پيشنهاد شده براي انجام کار و مقايسه آنها با معيارهاي اقتصادي.
مجموعه تکنيکهايي براي بررسي، ثبت و مطالعه عملکرد جاري و بهبود و توسعه آن

 

 

 

فهرست مطالب
مقدمه
فصل اول تاريخچه
فصل دوم مطالعه روش
فصل سوم تجزيه و تحليل عمليات و پيشنهاد روشهاي بهبود يافته
فصل چهارم روشهاي زمان سنجي مستقيم
فصل پنجم سيستمهاي زمان سنجي پيشرفته

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

پاورپوینت نظریه هیجان خواهی زاکرمن

پاورپوینت نظریه هیجان خواهی زاکرمن

پاورپوینت نظریه هیجان خواهی زاکرمن در 35 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل

تعداد صفحات 35
حجم 4148 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی پاورپوینت


توضیحات کامل

پاورپوینت نظریه هیجان خواهی زاکرمن در 35 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت  pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

فهرست مطالب

مقدمه

نظریه هیجان خواهی ماروین زاکرمن

ویژگی های افراد هیجان خواه

سنجش هیجان خواهی

نتیجه گیری

راهکارها

 

بخشی از متن

مقدمه

در سال ۱۹۷۰ دردانشگاه دلاویر روانشناسی در باره هیجان خواهی پژوهشی را شروع کرد   در ابتدا ایزنگ  گفت هیجان خواهی صفتی است ارثی اما طبق نظریه «ماروین زاکرمن» هیجان خواهی تحت عنوان نیاز به تجارب و احساس های گوناگون، پیچیده، بدیع و بی سابقه و تمایل به خطر جویی تعریف شده است نکته مهمی که باید در اینجا متذکر شد آن است که یکی از عناصر اصلی هیجان خواهی تمایل یا اشتیاق به خطر جویی است، در حالیکه نتیجه رفتار کاوشی اشارت بر این که خطر جویی اغلب برانگیزنده ترس است و ترس با رفتار کاوشی ناهمساز یا غیر قابل تلفیق است.

در چندین نظریه نیز چنین فرض شده است که هیجان هایی از قبیل ترس باعث سطوح انگیختگی بالا می شوند، به همین دلیل، ترس مانع کنجکاوی موجودات میشود (یعنی از هیجان خواهی و کسب تجربیات جدید، خودداری می کنند).

زیرا آنها در سطح بهینه انگیختگی هستند و اما جالب است که زاکرمن توانسته است تمایل افراد را با خطرجویی به کاوشگری ارتباط دهد. به همین دلیل اگر فردی در مرحله خاصی از هیجان خواهی باشد، به همان نسبت خود را از نظر کارکرد عملی در معرض آزمایش قرار می دهد.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

پاورپوینت نظریه شخصیت هنری موری

پاورپوینت نظریه شخصیت هنری موری

پاورپوینت نظریه شخصیت هنری موری در 37 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل

تعداد صفحات 37
حجم 4245 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی پاورپوینت


توضیحات کامل

پاورپوینت نظریه شخصیت هنری موری در 37 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

 

فهرست مطالب

مقدمه

اصول شخصیت شناسی موری

تقسیم بندی شخصیت از دیدگاه موری

نیازها : برانگیزنده های رفتار

انواع نیازها

ویژگی های نیازها

فشار

رشد شخصیت در کودکی

مراحل رشد در نظریه موری

ماهیت انسان از دید موری

 

بخشی از متن

مقدمه

هنری موری شاید در بین افراد غیرمتخصص زیاد شناخته شده نباشد با این وجود تاثیرات شگفت‌انگیزی بر روانشناسی داشته است. فارغ از فعالیت‌های حرفه‌ای او، زندگی و فعالیت‌هایش، بخصوص تجربه‌اش با کارل یونگ، پر از فراز و نشیب‌های فوق‌العاده جذاب بوده است. این موضوع باعث می‌شود خواندن زندگی‌نامه او خالی از لطف نباشد.

هنری موری رویکردی را به شخصیت معرفی کرد که نیروهای هوشیار و ناهوشیار، تأثیر گذشته، حال و آینده و تأثیر عوامل فیزیولوژیکی و جامعه‌شناختی را در برمی‌گیرد. موری با تشخیص دادن تأثیر تجربیات کودکی و رفتار بزرگ‌سالی و دیدگاه‌های خویش درباره‌ی نهاد، خود و فراخواد تحت تأثیر روان‌کاوی فروید قرار داشته است. با این‌که تأثیر فروید کاملاً واضح است ولی موری برداشت‌های منحصربه‌فردی از این پدیده‌ها داشت. انحراف او از روان‌کاوی سنتی، به‌قدری عمیق است که نظام او را باید به‌جای طبقه‌بندی در وفاداران فروید، با نوفرویدی‌ها طبقه‌بندی کرد.

دو ویژگی برجسته‌ی نظام موری، رویکرد پیشرفته‌ی او به نیازهای انسان و داده‌هایی است که نظریه‌ی خود را بر آن‌ها استوار کرد. فهرست نیازهایی که او ارائه داد هنوز هم در پژوهش و ارزیابی شخصیت و در درمان بالینی، به‌طور گسترده‌ای مورداستفاده قرار می‌گیرد. داده‌های او، برخلاف داده‌های نظریه‌پردازانی که در فصل‌های قبل موردبحث قرار گرفتند، از افراد به‌هنجار به‌دست‌آمده‌اند (دانشجویان مرد دوره‌ی کارشناسی در دانشگاه هاروارد) نه از بیمارانی که تحت روان‌درمانی قرارگرفته باشند. هم‌چنین، برخی از داده‌ها به‌جای این‌که از مورد پژوهی‌ها به‌دست‌آمده باشند، از روش‌های آزمایشگاهی حاصل‌شده‌اند.

هنری موری به خاطر ارتباط طولانی با دانشگاهی مهم جای انزوای نسبی در کلینیک یا حرفه‌ی خصوصی و به خاطر جذبه‌ی شخصی خویش، شمار زیادی از روان‌شناسان را گرد آورد و به آن‌ها آموزش داد که تعدادی از آن‌ها به شهرت رسیدند و آموزه‌های او را به اجرا گذاشتند.

اصول شخصیت شناسی موری

۱- اولین اصل در شخصیت شناسی موری، این است که شخصیت در مغز ریشه دارد. فیزیولوژی مغز انسان تمام جنبه های شخصیت را هدایت و کنترل می کند. نمونه ی ساده این است که برخی داروها عملکرد مغز و از این رو شخصیت را تغییر می دهند. هر چیزی که شخصیت به آن وابسته است، از جمله حالتهای احساس، خاطرات، عقاید، نگرشها، ترسها، و ارزشهای هشیار و ناهشیار، در مغز وجود دارد.

۲- اصل دوم در سیستم موری به مفهوم کاهش تنش مربوط می شود. موری با فروید و نظریه پردازان دیگر هم عقیده بود که افراد برای کاستن از تنش فیزیولوژیکی و روان شناختی عمل می کنند، ولی این به معنی آن نیست که ما برای حالت بدون تنش فعالیت می کنیم. به عقیده ی موری، رسیدن به حالت بدون تنش ارضا کننده نیست بلکه فرایند عمل کردن برای کاستن از تنش ارضا کننده است.

موری معتقد بود که وجود بدون تنش به خودی خود منبع پریشانی است. ما به برانگیختگی، فعالیت و تحرک نیاز داریم و همه ی اینها تنش را افزایش می دهند نه کاهش. ما تنش به وجود می آوریم تا با کاهش دادن آن احساس رضایت کنیم. موری معتقد بود که در حالت ایده آل، انسان همیشه مقداری تنش برای کاهش دادن آن دارد.

۳- سومین اصل شخصیت شناسی موری این است که شخصیت فرد در طول زمان به رشد کردن ادامه می دهد و از تمام رویدادهایی که در طول زندگی فرد اتفاق می افتند ساخته می شود. بنابراین، بررسی گذشته ی فرد اهمیت زیادی دارد.

۴- چهارمین اصل موری این عقیده را شامل می شود که شخصیت تغییر و پیشرفت می کند و ثابت یا راکد نیست.

۵- موری طبق اصل پنجم، بر بی همتا بودن هر فرد تاکید می کند و در عین حال به شباهت هایی بین تمام افراد نیز واقف است. از نظر او، هر فردی شبیه هیچ کس نیست، شبیه برخی افراد است، و شبیه هر کس دیگری است.

و ...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 صفحه بعد