x تبلیغات
تون فایل

پاورپوینت خانواده درمانی ویرجینیا ستیر

پاورپوینت خانواده درمانی ویرجینیا ستیر

پاورپوینت خانواده درمانی ویرجینیا ستیر در 48 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل

تعداد صفحات 48
حجم 4614 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی پاورپوینت


توضیحات کامل

پاورپوینت خانواده درمانی ویرجینیا ستیر در 48 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

 

فهرست مطالب

مقدمه

الگوی فرایند ارزشمند سازی انسانی

خانواده درمانی

مفاهیم نظریه ستیر

دو جهان بینی متضاد

خانواده‌های بالنده و آشفته

ارزش خود

ارتباط

ابزارهای لازم برای ارتباط خوب (کاربرد حواس)

الگوهای ارتباطی

قواعد خانوادگی

مراحل تعیین قانون در خانواده

شبکه خانوادگی

فن پالایش روانی

اهداف درمانی ستیر: تعامل صادقانه و بازداری زدایی احساسات

 

بخشی از متن

مقدمه

ستیر در مزرعه ای در ویسکانسین به دنیا آمد (1988- 1916) از دیگران متفاوت بودٰ در سه سالگی خواندن را آغاز کرد. او در دوران کودکی بیشتر اوقات مریض احوال بود. دانش آموز خوبی بود. هدف اولیه او این بودٰ معلم شود. وقتی این کودک غول پیکر، بدقواره و مریض احوال بزرگ شد، از تجربه خود به عنوان یک آدم بیگانه نسبت به دیگران ناگهان حساسیت پیدا کرد این حالت سرانجام او را از پیشه معلمی در کلاس به سمت مددکاری اجتماعی با خانواده ها سوق داد. 

ستیر در سال 1851 در شیکاگو به عنوان مددکار اجتماعی وارد کار خصوصی شد. کار بی نظیر او زمانی روی زبان ها افتاد که با یک بیمار زن جوان مبتلا به اسکیزوفرنی کار می کرد، مادر آن زن از دست ستیر به دادگاه شکایت کرد، اما ستیر به جای گرفتن حالت تدافعی از مادر دعوت کرد که به درمان بپیوندد، سپس از پدر و پسر ارشد خانواده خواست که به جلسه درمان بیایند که تعادل خانوادگی بدست آید.

ستیر تحت تاثیر کارموری بوون و دان جکسون با خانواده های اسکیزوفرنیک قرار گرفت. براساس نظریه ستیر: انسانها دارای پتانسیل رشد و تکامل هستند. ستیر را به عنوان استاد ارتباط و مبدع نظریه ارتباطات خانوادگی می شناسند.

ویرجینیا ستیر: الگوی فرایند ارزشمند سازی انسانی

ویرجینیا ستیر در نقش های متفاوتی همچون درمانگر ، معلم ، همکار، دوست و الگو برای بسیاری از افراد، خدمات شایانی ارائه داده است؛ تا آنجا که بعد از مرگش ، اهمیت تأثیر وی و فقدان او در این رشته در مقاله ای تحت عنوان «یادبود ویرجینیا» مورد مداقه قرار گرفت و در سال 1989 به چاپ رسید.

برای بسیاری از اشخاص ویرجینیا ستیر فقط یک خانواده درمانگر نبود، بلکه همچنین پیشگامی بود بزرگ و کامل، متخصصی با نفوذ، انسانی بسیار خوش بین با روحیه و تلاشی که موجب شروع نهضت خانواده درمانی شد. وی برداشت عمیقی از حیطه بهداشت روان داشت و بوسیله کتابها ، کارگاه ها و مصاحبه های بی شمارش، درون نگری بسیاری افراد را تغییر داد و برای تغییر زندگی بسیاری از خانواده ها فرایند درمان را با توانایی آنها متناسب ساخت.

شما نمی توانستید وجود ویرجینیا ستیر را در کارگاهها یا مصاحبه هایش با خانواده ها نادیده بگیرید. حتی اگر در پناه گروه وسیعی از مستمعین نشسته بودید او حائل ها را از میان بر می داشت و به شما می رسید. شهرت ستیر تنها به خاطر سخنرانی های بسیار ماهرانه و دیدگاههای بالینی اش ، که  باعث رشد برخی روشهای درمانی دیگر شد، نبود. درمانگرانی که نزد ستیر آموزش می دیدند عمیقاً تحت تاثیر دیدِ انسان دوستانه او، که بر رشد فردی و عزت نفس تاکید داشت، قرار می گرفتند.

آن طور که گفته می شود ستیر بر اثر سرطان پانکراس فوت شده است. ستیر اگر چه در سال 1988 چشمانش را به روی این دنیا بست، ولی کارها و راهش هنوز ادامه داشته و بر بیشتر خانواده درمانگران تاثیر می گذارد. حضور فوق العاده اش همیشه مشهود بود و فقدان او بسیار بیشتر از آنچه که تصور می شد محسوس. گویا ستیر نیروی فطری بسیار آشنایی بود که ناگهان ناپدید شد .

ویرجینیا ستیر مددکار اجتماعی ،با شیوه ای بسیار ظریف ومددکارانه ،بخش بزرگی از زندگی علمی خود را صرف ((خانواده درمانی ))نمود.او از پیشگامان رشد و تحل خانواده درمانی می باشد و به عنوان یکی از برجسته ترین خانواده درمانگران در اوایل قرن بیستم مطرح بود.

زیر بنای نظریات ستیر Satir تحلیل روانی است و دیدگاه او به ارتباطی معروف است .شیوه های او ترکیبی از انسانگرایی و ارتباطی است .درطول زندگی نظریاتش تا حدی تغییر یافته است جان کلام نظریات او بهبود ارتباطات در جهت افزایش عزت نفس است که بر اساس آن افراد هویت مستقل پیدا می کنند.نکته اصلی کار ((ستیر)) در افزایش عزت نفس افراددر یک خانواده تغییر در سیستم بین فردی است.  ((ستیر))معتقد است که همبستگی مستقیمی بین عزت نفس و ارتباط وجود دارد.به عبارت دیگر عزت نفس پایین با ارتباط ضعیف رابطه مستقیمی دارد. خانواده به عنوان یک سیستم کل در نظر گرفته می شود که نمی توان آن را تبدیل به اجزا کرد،نقش ها تاثیر عمده ای بر روی عملکرد موثر خانواده دارند،این مهم از طریق نفوذ نقش ها ،فرایندهای ارتباطی پاسخ به فشارهای روانی Stree انجام می گیرد.هر دو هم به عنوان افراد و هم به عنوان خانواده می توانند رشد و تحول پیدا کنند. ((ستیر)) معقتد است (1983) که در برآوردن نیازهای عاطفی هر فرد،ارتباط احساسی اهمیت خاصی دارد،خواه این ارتباط رضایت بخش باشد یا نباشد هدف درمان باید اصلاح آن باشد.((ستیر)) دو سال قبل از مرگش در 1986 راهبرد خود را تحت عنوان ((مدل فرایند اعتباردادن به انسان (Human Validation Process )Model مطرح می کند که در آن درمانگر وخانواده هر دو نیروهایشان را روی هم می گذراند تا یک فرایند ذاتی توسعه بهداشت یا سلامت در خانواده را تهییج و تحریک کنند. استعداد و توانایی و روابط سالم در خانواده و اعضای خانواده وجود دارد در درمانگرباید آنها را به کار اندازد و تسهیل کند. ((سیتر))معتقد است که انسان ها در درون خود منابع مورد احتیاج خود را دارند تا دریک شیوه سالم رشد و تحول پیدا کنند.او می گوید وظیفه درمانگر است از:کمک کرددن به مردم تا از این توان بالقوه ای که در آنان وجود دارد بهره مند شوند و همچنین آموزش دادن به مردم تا آن که از این نیورها نهفته به طور موثری استفاده کنند. در واقع دیدگاه ((ستیر)) نسبت به خانواده عبارات است از :ترکیبی از دیدگاه اولیه او در مورد معلوم و مشخص کردن ارتباط نا موافق Discrepancy بین اعضای خانواده از یکطرف و کوشش های مرتبط با انسانگرایی از طرف دیگر به منظور ساخت و ایجاد عزت نفس و خود ارزشی در بین اعضای خانواده.

خانواده درمانی

خانواده درمانی تجربه ای، تلفیقی یکپارچه از روانشناسی انسان گرای آبراهام مزلو، درمان هایی مانند کارل راجرز، فریتز پرلز، و نظریه های سیستمی و ارتباطی خانواده مانند گریگوری بیتسون(Gregory Bateson) و دان جکسون(Don Jackson) است.

نظریه ارتباطات توسط بیتسون و همکارانش بنیان گذاری شد. نظریه ارتباطات در خانواده درمانی با بررسی ساختارها، استعاره ها و معنادهی به ارتباط نقش آفرینی می کند(کارول،۲۰۰۸). ستیر ابتدا درمانگر راهبردی بود که نظریه ارتباطات را مطرح ساخت ولی در نهایت، روش تجربه ای را استفاده کرد. از بین بردن موانع ارتباطی بین اعضا، از بین بردن چالش های دریافتی پیام های اعضا و بررسی مشکل به عنوان ارتباط ناموزون از مبانی نظریه ارتباطی ستیر است.

خانواده درمانی تجربه ای در نهایت به ۳ شاخه اصلی تقسیم می شود:

و ...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

پاورپوینت مهار عصبانیت (تفکر و سبک زندگی پایه هشتم)

پاورپوینت مهار عصبانیت (تفکر و سبک زندگی پایه هشتم)

پاورپوینت مهار عصبانیت (تفکر و سبک زندگی پایه هشتم) در 16 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل

تعداد صفحات 16
حجم 668 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی پاورپوینت


توضیحات کامل

پاورپوینت مهار عصبانیت (تفکر و سبک زندگی پایه هشتم) در 16 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

 

 

فهرست مطالب

مقدمه
عکس العمل منطقی
عکس العمل غیر منطقی
پرخاشگری کلامی
پرخاشگری فیزیکی
مهارت های برخورد با فرد عصبانی
آثار روانی و اجتماعی عصبانیت
مهارت کنترل خشم

بخشی از متن

زندگی ما پر از خوبی ها و بدی ها، خوشی ها و ناخوشی ها و قهرها و آشتی هاست. آنچه که باید بدان توجه داشت، این است که خوبی بهتر از بدی، خوشی بهتر از ناخوشی و آشتی بهتر از قهر است. در برابر هر خوبی باید واکنش درستی نشان دهیم و در برابر بدی نباید بدون تأمل و تفکر واکنش نامناسبی ارائه دهیم. توهین در برابر توهین، مشت در برابر مشت، یک راه حل مناسب برای حل مشکل نیست.

تجربه نشان داده است که این نوع عکس العمل ها کار را بدتر کرده است. بهتر است با بدی آنگونه برخورد کنیم که طرف مقابل متوجه زشتی عمل خود بشود.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

پاورپوینت تحلیل و بررسی اختلال های روانی شایع در خانواده

پاورپوینت تحلیل و بررسی اختلال های روانی شایع در خانواده

پاورپوینت تحلیل و بررسی اختلال های روانی شایع در خانواده دارای 433 اسلاید با ظاهری زیبا ، متفاوت ، مفید، مختصر و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل

تعداد صفحات 433
حجم 6960 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی روانشناسی


توضیحات کامل

پاورپوینت تحلیل و بررسی اختلال های روانی شایع در خانواده دارای 433 اسلاید با ظاهری زیبا ، متفاوت ، مفید، مختصر و قابل ویرایش با فرمت pptx

 

 

فهرست مطالب

آیا شما هم استرس دارید؟
پرسش مراجع
پاسخ روانشناس
درباره استرس و روشهای مقابله با آن
تعریف استرس
مراحل سه گانه استرس
تیپ های شخصیتی
تیپ مضطرب
تیپ ایده آل گرا
تیپ ماجراجو یا هیجان طلب
مشکلات و مسائل چهار نوع تیپ شخصیتی
وقتی دچار فشار روانی و استرس می شویم در جسم و روان ما چه اتفاقاتی روی می دهد؟
استرس با تظاهرات ذهنی و احساس
استرس با تظاهرات رفتاری ظاهر
روش های کاهش استرس
تنهایی و استرس
درمان استرس با خنده
برای مقابله با استرس بیشتر بخندید
تاثیر تغذیه بر استرس
توصیه روانشناس

پرسش مراجع
پاسخ روانشناس
آشنایی با اضطراب در یک نگاه
تعریف اضطراب طبیعی
زندگی با اضطراب چگونه است؟
تفاوت ترس و اضطراب
خصوصیات روانی اضطراب و ترس
استرس تعارض و اضطراب
علائم روانشناختی و شناختی اضطراب
اعمال انطباقی اضطراب
دو نمونه از شهر حال افرادی که دچار اضطراب بوده اند
علائم رایج اصطراب و توصیف‌های افراد دچار اضطراب شدید
توصیف بیماران از وضعیت خودشان (شرایط اضطراب زا)
اضطراب تا چه اندازه رایج است؟
چرا دچار اضطراب می¬شوم؟
بهنگام اضطراب در مغز چه می¬گذرد؟
برای مداوای اضطراب چه می¬کنند؟
چگونه می¬توان اضطراب را مهار کرد و من چه می¬توانم بکنم؟
اختلال اضطرابی چیست؟
چه زمانی می¬توانم کمک بگیرم؟
واقع‌بین باشید
در موقعیت قرار بگیرد
توصیه ی روانشناس

پرسش مراجع
پاسخ روانشناس
بی اشتهایی عصبی
آیا شما به بی اشتهایی عصبی مبتلا هستید؟
آشنایی با تاریخچه بی اشتهایی عصبی در یک نگاه
تعریف بی اشتهایی عصبی
علائم و نشانه های بالینی بی اشتهایی عصبی
مقایسه تغییرات رفتاری و روانشناختی گرسنگی با بی اشتهایی عصبی
همه‌گیرشناسی یا میزان شیوع بی اشتهایی عصبی
عوامل ایجاد کننده بی اشتهایی عصبی (سبب شناسی)
نمونه ای از شهر حال فردی که بی اشتهایی عصبی مبتلا بوده است.
روش های درمان بی اشتهایی عصبی
رفتار درمانی حمایتی
خانواده درمانی
آزمایش های تشخیصی
تست‌های آزمایشگاهی
معیارهای تشخیص بی‌اشتهایی عصبی
معیارهای تشخیصی DSM جهت بی‌اشتهایی عصبی
درمان دارویی
مراقبت پزشکی
درمان فردی
درمان گروهی
بستری شدن در بیمارستان
چالش‌های موجود در درمان بی‌اشتهایی عصبی
درمان‌های جایگزینی که جهت کاهش اضطراب به کار می‌روند
تغییر شیوه زندگی
نکات اساسی درمان
پیشگیری
پرسش مراجع
پاسخ روانشناس
تعریف پرخوری عصبی
علائم و نشانه های بالینی پرخوری عصبی
ویژگی های روانشناختی همراه پرخوری عصبی
همه‌گیرشناسی یا میزان شیوع پرخوری عصبی
ایجاد کننده پرخوری عصبی (سبب شناسی)
الگوی خانوادگی پرخوری عصبی
روش های درمان پرخوری عصبی
عوامل خطر
آمادگی برای ویزیت پزشک
سوال های خود را یادداشت کنید تا از پزشک تان بپرسید
چه انتظاراتی می توانید از پزشک خود داشته باشید؟
چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟
کمک به یک دوست با علائم پرخوری عصبی
آزمایش های تشخیصی
معیار های تشخیصی برای پرخوری عصبی
درمان دارویی
خطر ناشی از داروهای گیاهی و مکمل های غذایی
تغییر شیوه زندگی
مقابله و پشتیبانی
دریافت خدمات
توصیه های مقابله برای والدین
نوجوان تان را از نگرانی هایتان مطلع نمایید، اما هرگز او را سرزنش نکنید
پیشگیری

بیماری صرع چیست؟
پرسش مراجع
پاسخ روانشناس
بیماری صرع
میزان شیوع صرع
انواع صرع
علت صرع
تشخیص صرع
سیمای روانپزشکی صرع
اختلال های جنسی و صرع
بارداری و صرع
درمان صرع
چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟
آزمایش های تشخیصی
توصیه ی روانشناس

آیا واقعاً بیمارم یا اینکه خودم را به بیماری زده ام؟
نگرانی مفرط در مورد بیماری
شرح حال بیمار مبتلا به اختلال خود بیمار انگاری
بحث بیشتر درباره بیماری این بیمار
بحث بیشتر درباره بیماری این بیمار
میزان شیوع اختلال خود بیمار انگاری
روش های درمان اختلال خود بیمار انگاری
افرادی که دائما فکر می‌کنند بیمارند
وسواس خودبیمارانگاری
افسردگی، اضطراب یا خودبیمارانگاری؟
وسواس خود بیمار انگاری
باید این اختلال را بشناسید
توصیه ی روانشناس

خواب چیست و خواب دیدن چیست؟
بررسی پدیده خواب و اختلال های خواب از نگاه روانشناسی
تعریف خواب در یک نگاه
اهمیت خواب
آیا محروم شدن از خواب عوارضی ندارد؟
آیا انسان به خواب نیاز دارد؟
حداقل 30 درصد آدم ها دچار بی خوابی هستند؟
انواع بیماری های خواب
خواب‌ها به چگونگی شکل گیری خاطرات، ارتباط دارند
خواب دیدن و رویا
خواب دیدن - چرا خواب می‌بینیم؟
خواب دیدن - چرا دانستن تعبیر خواب و رویا اهمیت دارد؟
خواب‌های خشونت‌آمیز و احتمال ابتلا به پارکینسون
رابطه شب زنده داری با کابوس دیدن
مردان و خواب‌های جنسی
کنترل خواب دیدن
فعال بودن هوشیاری و منطق در خواب دیدن
توصیه ی روانشناس

پرسش مراجع
پاسخ روانشناس
درباره کم رویی ناشی از استرس یا فشار روانی
کمرویی معمولاً در چه شرایط و مواقعی دیده می شود؟
کمی چه تاثیراتی را با خود برای اشخاص به وجود می آورد؟
راهکارهای طلایی روانشناسی برای مقابله با کمرویی ناشی از استرس یا فشار روانی
درمان چندوجهی کمرویی و اختلال اضطراب اجتماعی
کمرویی ناشی از کمبود اعتماد به نفس یا هراس اجتماعی؟
درمان کمرویی با دارو، مشاوره یا هر دو
مطالعه خانواده و کمرویی
ارزیابی اجتماعی و کمرویی
توصیه ی روانشناس
پرسش مراجع
پاسخ روانشناس
اختلال وسواس فکری - عملی
تعریف اختلال وسواس
اختلال وسواس فکری عمل چیست؟
تعریف افکار وسواسی - اعمال وسوسی
شناسایی یا میزان شیوع
سبب شناسی اختلال وسواس فکری - عملی
نشانه ها علائم و خصوصیات بالینی
ارزیابی وضعیت بیمار
درمان اختلال وسواس فکری - عملی
درمان اختلال وسواسی اجباری
ERP (مواجهه و پیشگیری از واکنش)
روان‌درمانی شناختی – رفتاری (CBT) هم در درمان اختلال
توصیه ی روانشناس
پرسش مراجع
پاسخ روانشناس
اختلال استرس پس از سانحه
تعریف اختلال استرس پس از سانحه
سه ویژگی اساسی اختلال استرس پس از سانحه
تاریخچه پیدایش اختلال اضطراب پس از سانحه
همه گیر شناسی یا میزان شیوع اختلال استرس پس از سانحه
دامنه ابتلا به اختلال پس از سانحه
چگونه (PTSD)شروع مي گردد؟
چه چيزي PTSDرا تشديد مي كند؟
آيا حوادث روزمره هم ممكن است PTSDايجاد كنند ؟
چرا PTSDاتفاق مي افتد ؟
چگونه من متوجه شوم كه بر يك حادثه تلخ غلبه كرده ام ؟
چرا اغلب PTSDتشخيص داده نمي شود ؟
چگونه مي توانم بفهمم كه PTSDدارم ؟
چگونه مي توانيم به خودمان كمك كنيم ؟
سبب شناسی اختلال استرس پس از سانحه
عوامل روان پویایی
علائم و نشانه ها و خصوصیات بالینی اختلال استرس پس از سانحه
سیر و پیش آگهی اختلال استرس پس از سانحه
ارزیابی و تشخیص اختلال استرس پس از سانحه
درمان اختلال استرس پس از سانحه
درمانهاي متمركز بر جسم
كدام درمان ابتدا بايد مد نظر قرار گيرد ؟


قسمتی از متن

تحلیل و بررسی استرس در زندگی

پرسش مراجع
دختری هستم ۲۴ ساله که مدتی است احساس می کنم در رفتار ماهی تغییرات به وجود آمده که تمام زندگی ام را تحت تاثیر قرار داده است. علائمی همچون پریشانی بی حوصلگی و تشویش و استرس دائمی. حتی موقع درس خوندن خواندن امتحانات دانشگاه نیز استرسم را بسیار آزار می‌دهد. به طوری که واقعاً در سر جلسه امتحان تمام وجودم را می گیرد. نمی دانم چه کار باید بکنم؟ لطفاً مرا راهنمایی کنید.

پاسخ روانشناس
خواهر محترم! به طور کلی استرس حاصل نیاز ما به سازگاری فیزیکی احساس در مقابل یک تغییر است. استرس تا حدی می‌تواند مفید واقع شود. چرا که زندگی جذابیت و تحرک ببخشد و ما را روی پای خودمان نگه میدارد.
امروزه در عصری زندگی می کنیم که استرس با فشار روانی چیزی جدایی ناپذیر از زندگی مان تلقی می شود.
استرس عبارت از: که می‌تواند عاطفی و موقعیتی باشد.
مراحل سه گانه استرس عبارتند از:
۱.هشدار   ۲.مقاومت   ۳.خستگی مفرط
توصیه می کنم که زیاد خودتان را درگیر مسائل حاشیه‌ای نکنید. تغییر رژیم غذایی, تغییر شرایط مکانی به ایجاد افکار مثبت, دور کردن افکار منفی از خود, عدم توجه به صحبت‌های دیگران آینده نگری مطالعه کتاب‌هایی که در این زمینه هستند و اندیشیدن به این مقوله که همه انسان ها در شرایط کنونی با استرس زندگی می‌کنیم واین موضوع نه تنها مختص شما نیست, می تواند به شما کمک شایانی نماید امیدوارم که خواسته هایتان برسید.

درباره استرس و روشهای مقابله با آن
به طور کلی استرس حاصل نیاز ما به سازگاری فیزیکی ذهنی و احساسی در مقابل یک تغییر است.
استرس تا حدی می‌تواند مفید باشد چرا که زندگی جذابیت و تعلق می بخشید و ما را روی پای خودمان نگه میدارد.
امروزه در عصری زندگی می‌کنیم که استرس جزئی جدایی ناپذیر از زندگیم تلقی می شود.

تعریف استرس
استرس عبارت است از: هر نوع فشار یا نیرو این فشار میتواند جسمانی باشد مانند: استرس حوصله از انجام دادن تکالیف و استرس ناشی از یک بیماری توانفرسا. همچنین فشار می تواند عاطفی موقعیتی باشد مانند: استرس و فشار خون بالا و استرس محدودیت شغلی. امروزه اصطلاح استرس به طور غیر دقیق برای هر رویداد یا موقعیتی که موجب ناکامی عصبانیت یا اضطراب شود به کار می رود.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

فانوس خورشیدی


 

آپلود عکس

 

پاورپوینت مدیریت اشتباهات نوجوان

پاورپوینت مدیریت اشتباهات نوجوان

پاورپوینت مدیریت اشتباهات نوجوان در 20 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل

تعداد صفحات 20
حجم 4064 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی پاورپوینت


توضیحات کامل

پاورپوینت مدیریت اشتباهات نوجوان در 20 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

 

فهرست مطالب

با اشتباهات نوجوانان چگونه برخورد کنیم؟

برای جلوگیری از اشتباهات نوجوان ارتباط خود را با وی صمیمی کنید

به نوجوان خویش فرصت جبران بدهید

مهربانی نشانه احترام و قاطعیت به یک نوجوان در سن بلوغ است

نوجوان را به خاطر خطاهایش سرزنش نکنید

برای فرزند خود الگوی مناسبی باشید

اجتناب از مسوولیت

اهمیت نحوه برخورد با اشتباهات نوجوانان

 

بخشی از متن

با اشتباهات نوجوانان چگونه برخورد کنیم؟

یکی از مسائلی که پدر و مادرها در زمان نوجوانی باید به آن توجه خاصی داشته باشند، نحوه درست مدیریت اشتباهات نوجوان است. والدین باید در موقعیت های گوناگون در کنار نگهداری از فرزند خود به وی اجازه ازمون و خطا بدهند چراکه همه ما همواره از اشتباهات خود بيش ترین درس را می گیریم و نوجوان هم از این قانون مستثنی نیست.

اشتباهات نوجوان از آن مقولاتی است که اگر بدان توجه نکنیم امکان دارد سبب ایجاد بحران در خانواده شود. در دوران نوجوانی فرد مدام به ازمون و خطا می پردازد، بنابراین طبیعی است که اشتباهات زيادي از وی سر بزند.

وظیفه والدین در این شرایط این است که جهت سلامت روان و خود اتکایی نوجوان فضا و رابطه مستحکمی را در محیط خانواده ایجاد کنند تا نوجوان بتواند از خطاهایش درس بگیرد. در این دوران شخص از بچگی فاصله گرفته و به طرف بزرگسالی می رود.

ولی هنوز تجربه ها و مهارت های بزرگ سالی را کسب نکرده به همین دلیل است که دچار خطاهای زيادي می شود. نقش و شیوه برخورد با فرزندان در سن بلوغ تأثير بسیار زیادی در شکل پذیری شخصیت و آينده آنها دارد. در ادامه به بعضی از رفتارهای والدین در مواجه با اشتباهات نوجوانان می پردازیم.

برای جلوگیری از اشتباهات نوجوان ارتباط خود را با وی صمیمی کنید

صمیمی بودن والدین با فرزندانشان میتواند بسياري از مسایل را حل کند. و همچنین هنگامی که نوجوانی رابطه صمیمی و دوستانه ای با والدین خویش داشته باشد بیشتر ممکن است  از آن ها الگو برداری و پیروی کند. بسياري از اشتباهات نوجوانان به علت عدم وجود رابطه ای گرم و صمیمی در محیط خانواده است. هنگامی که نوجوان محبّت کافی را در خانواده دریافت نکند به طرف دوستان ناباب می رود.

به نوجوان خویش فرصت جبران بدهید

هر خطایی میتواند فرصتی برای ایجاد انگيزه در نوجوان هم باشد. خانواده ها باید تلاش کنند زمینه های جبران اشتباهات را برای فرزند خویش ایجاد کنند. والدین باید این احساس را در فرزند خویش ایجاد کنند که میتواند اشتباهاتش را جبران کند و به نوجوان خود فرصت دهند تا تجربه کند.

والدین باید روحیه امید و نشاط را در او بهبود ببخشند تا حس گناه ناشی از اشتباه مانع از کارکرد وی برای جبران خطاها و رسیدن به هدفش در زندگی نشود. این باور باید در نوجوان شکل بگیرد که چنانچه خطا نموده، وجودش بد نیست بلکه آن کار و به ویژه رفتارش؛ خطا و اشتباه بوده و میتواند رفتار خود را بهبود ببخشد. هنگامی که والدین این ها را به نوجوان بیاموزند مسوولیت پذیری را هم در وی تقویت می کنند.

 و ...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

پنل مطالعه LED و

پنل مطالعه LED

[ ]
        
قیمت : 95,000  تومان
 

 

پنل مطالعه LED

شمام دوست دارین آخر شبا کتاب بخونید ؟

یا عادت دارین آخرای شب درس بخونید ؟

مطمئنا اگر چراغ روشن کنید مزاحم خواب دیگران میشید

خب توی تاریکی هم که نمی تونید مطالعه کنید

ما برای این مشکل یه راه حل خوب داریم

پنل مطالعه LED به شما کمک میکنه به خواستتون برسید

نگران نباشید ، اصلا مزاحمتی واسه خواب دیگران نداره

ضمنا نور دهیش طوریه که به چشم آسیب نمی رسونه

حتما ازش استفاده کنید و از کتاب خوندن لذت ببرید

ابعاد: ۸. ۱۴*۶. ۱۷

دارای ۳ عدد LED

کار با ۳ باتری قلمی

سبک و قابل حمل

جلوگیری از آسیب چشم

قابلیت تنظیم نور

 

قيمت : 110000 تومان
پنل مطالعه LED
شاید بعضی از شب‌ها هوس مطالعه کنید. ولی به دلیل اینکه نور چراغ اتاق باعث آزار هم اتاقی‌هایتان می‌شود پشیمان شوید و شما هم بخوابید! اما این مشکل هم راه حلی دارد. کافیست محصول»Light Panel را خریداری کرده و در تاریکی هم به مطالعه خود ادامه دهید. این محصول یک صفحه غشا مانند است که می‌تواند نور لازم برای مطالعه را به کمک ۳ عدد لامپ LED کوچک تولید کند. اما مکانیزم جالبی که در این محصول در نظر گرفته شده حائز اهمیت است. نوراین دستگاه به صورت مستقیم به چشم شما بر خورد نمی‌کند، بلکه به سمت نوعی لنز بازتاب می‌شود و اشعه نور بازگشتی به صفحه مد نظر باز می‌گردد. با در نظر گرفتن این ویژگی چشم انسان از هر گونه آسیب احتمالی ناشی از برخورد نور در امان خواهد ماند.



کاربرد برای مطالعه در شب، استفاده دانشجویان در سفر و خوابگاه، استفاده اساتید، استفاده در شب‌های احیاء و مناسبت‌های ویژه

 

قيمت : 95000 تومان
پنل مطالعه LED

[ ]

        

قیمت : 95,000  تومان

پایان نامـه کارشنـاسی ارشـد رشته علوم سیاسی با عنوان بررسی رابطه میان احساس عدالت در نزد جوانان تهرا

پایان نامـه کارشنـاسی ارشـد رشته علوم سیاسی با عنوان بررسی رابطه میان احساس عدالت در نزد جوانان تهرانی و هویت ملی

در پژوهش حاضر مسأله اصلی این است که آیا میان احساس عدالت و هویت ملی در بین جوانان رابطه ای وجود دارد؟ یکی از مسائلی که در حال حاضر توجه اندیشمندان و محققان و سیاستگزاران را بخود جلب نموده است


مشخصات فایل

تعداد صفحات 373
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی علوم سیاسی


توضیحات کامل

پایان نامـه کارشنـاسی ارشـد رشته علوم سیاسی با عنوان

بررسی رابطه میان احساس عدالت در نزد جوانان تهرانی و هویت ملی

 
چكیده:
در پژوهش حاضر مسأله اصلی این است که آیا میان احساس عدالت و هویت ملی در بین جوانان رابطه ای وجود دارد؟ یکی از مسائلی که در حال حاضر توجه اندیشمندان و محققان و سیاستگزاران را بخود جلب نموده است بحران هویت خصوصاً در میان جوانان می باشد. پیشرفت و توسعه در عرصه ارتباطات و اطلاعات بطور یقین الگوهای زندگی، ارزشها و هنجارهای مردم جوامع را دچار دگرگونی می کند و چنانچه این تغییرات منجر به از بین رفتن هویت جوامع شود کیستی و چیستی آنها را زیر سؤال می برد و اعضای جامعه دچار سردرگمی و به معنایی بی هویتی می شوند.
 
در این پژوهش به عنوان متغیر مستقل فرضیه اصلی تحقیق این است که «هر چقدر احساس عدالت در میان جوانان بیشتر باشد هویت ملی آنان قوی تر است»متغیر مستقل، احساس عدالت است با ابعاد سیاسی، اقتصادی، منزلتی و فرهنگی و متغیر وابسته هویت ملی است. این تحقیق با استفاده از روش پیمایشی و با استفاده از تکنیک پرسشنامه در قالب 40 سؤال در میان جوانان 29-18 تهرانی با حجم نمونه 371 نفر و با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای از محدوده شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز تهران از هر منطقه تعدادی بلوک تعدادی خانوار و نهایتا از خانوار ها با افراد 29-18 ساله مصاحبه انجام گرفته است.
 
در این تحلیل ابتدا رابطه هویت ملی با متغیرهای مستقل احساس عدالت اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و منزلتی سنجیده شد و رابطه مذکور حاکی از آنست که بین متغیرهای مستقل (ابعاد عدالت) با بعد فرهنگی، زبانی و تاریخی هویت ارتباط معناداری وجود نداشته است اما رابطه میان ابعاد عدالت با بعد اجتماعی و جغرافیایی هویت که به معنای احساس عاطفه نسبت به اعضای اجتماع ملی و احساس تعلق و وفاداری نسبت به آب و خاک و مرزهای جغرافیایی در برابر خطرات احتمالی می باشد مثبت و معنی دار می باشد.رابطه ابعاد احساس عدالت با هویت سیاسی (تعهد و تعلق افراد نسبت به نظام سیاسی و دولت) مثبت و معنی دار است. در مورد ارتباط ابعاد احساس عدالت با هویت مذهبی نتایج گویای آن است که احساس عدالت سیاسی و احساس منزلتی با هویت مذهبی دارای ارتباط معنی دار مثبتی است و این در حالی است که بین احساس عدالت اقتصادی و احساس عدالت فرهنگی با هویت مذهبی ارتباط معنی داری مشاهده نشده است.
 
 
کلمات کلیدی:

عدالت

جوانان

هویت ملی

عدالت منزلتی

عدالت سیاسی

عدالت توزیعی

 
 
 
 
1  بیان مسأله 
هویت ملی را می‌توان مهم‌ترین و فراگیرترین و بالاترین سطح هویت دانست. هویت به معنای «چه كسی بودن» از نیاز طبیعی انسان به شناخته شدن یا معرفی‌شدن به كسی یا جایی نشأت می‌گیرد. این احساس نیاز به تعلق، نیازی ذاتی و اساسی است كه در هر فردی وجود دارد. از یك منظر می‌توان گفت مقوله‌ای به نام هویت سابقه‌ای به بلندای تاریخ بشریت دارد. هویت ملی روند پاسخ‌گویی آگاهانه یك ملت به پرسشهایی پیرامون خود، گذشته، كیفیت خاستگاه، حوزه تمدنی، جایگاه سیاسی ـ اقتصادی، فرهنگی و ارزشهای مهم تاریخی خود است. در تعریف هویت ملی آنرا احساس تعلق و تعهد نسبت به اجتماع ملی و كل جامعه ای كه فرد در آن عضویت دارد دانسته‌اند. در این تعریف، باورها، ارزشها و هنجارها، تاریخ، دین، آداب و رسوم، ادبیات، اسطوره‌ها و ... جای دارد. در دهه‌های اخیر بحث درخصوص هویت ملی اهمیت وافری پیدا كرده است.
 
 یكی از مسایلی كه اكنون محور بحث بسیاری از دانشمندان، محققان و سیاست‌گذاران است بحران هویت خصوصاًُ در بین جوانان می‌باشد. در عصر كنونی با پیشرفت چشمگیر در عرصه ارتباطات و اطلاعات و نفوذ بسیار وسیع وگسترده الگوهای مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، افراد با هجوم انبوهی از اطلاعات، ارزش‌ها و الگوها روبه رو هستند و مسلماً هویت به عنوان مجموعه‌ای از عواطف، احساسات، ارزشها و تعلقات، در این مسیر دچار تحولات مهمی خواهد شد. زمانی كه افراد از هویت‌های قبلی خود جدا شده و به هویت‌های جدید نیز نمی‌توانند بپیوندند دچار بلاتكلیفی و سردرگمی می‌شوند. در این وضعیت، افراد با پرسش‌هایی از قبیل ما كه بوده و هستیم و چه باید باشیم روبرو خواهند شد. این حالت بلاتكلیفی و سردرگمی زمینه لازم برای آسیب‌‌پذیری جامعه و مردم در برابر عوامل خارجی و نفوذ فرهنگهای مختلف را مساعد می‌سازد.
 
بر اساس برخی مطالعاتی که انجام شده است تغییراتی که نهایتاً ممکن است به بحران منجر شود در جامعه ما وجود دارد و نشانه های زیادی از آن دیده می شود. فاصله فرهنگی میان نسلهای مختلف، کاملاٌ مشهود است و مؤلفه های اساسی مطرح در میان نسل اول با مؤلفه های اساسی نسل بعد تفاوت بنیادی پیدا کرده است. بسیاری از اعتقادات، باورها و سنتهای نسل اول به عنوان اموری مورد تردید برای نسل کنونی در آمده است و جوانان امروز نسبت به آن بی اعتنا شده اند.بركسی پوشیده نیست كه كشور ما از لحاظ فرهنگ و تمدن از غنای فراوانی برخوردار است. «آنتونی اسمیت» تعبیر جالبی را درخصوص هویت ملی به كار می‌برد و آنرا «بازتولید و بازتفسیر دائمی الگوی ارزش‌ها، نهادها، خاطرات، اسطوره‌ها و سنت‌هایی كه میراث متمایز ملت‌ها را تشكیل می‌دهند و تشخیص هویت افراد با‌ آن الگو و میراث و یا عنصر فرهنگی امكانپذیر است» (30:1383) می‌داند. براین اساس هر ملتی می‌بایست توانایی تغذیه اعضای خود از این میراث را داشته باشد و به بازتولید، بازآفرینی و تداوم آن همت گمارد. اگر ملتی متكی بر پشتوانه عظیم و زندگی و میراث‌های ملی خود نباشد، نمی‌تواند هویت و وجود خویش را به اثبات برساند.
 
 
 
 
فهرست مطالب
فصل اول: كلیات طرح
1-1 بیان مساله.......................................................2
1-2 اهمیت و ضرورت پژوهش............................5
1-3 اهداف پژوهش..............................................6
1-4 سؤالات پژوهش(سؤال اصلی و فرعی).........7
1-5 فرضیه اصلی.................................................8
1-6 تعریف مفاهیم...............................................9
1-7 متغیرهای مستقل و وابسته............................12
1-8 روش تحقیق ...............................................12
1-8-1 شیوه جمع‌آوری اطلاعات.......................12
1-9 پیشینه تحقیق...............................................13
1-9-1 تحقیقات داخلی......................................13
1-9-2 تحقیقات خارجی....................................21
1-10 جایگاه تحقیق حاضر نسبت به تحقیقات دیگر.....25
 
فصل دوم: چارچوب نظری
2-1 پیشینه موضوع هویت.................................28
2-1-1 پیشینة مفهومی.......................................28

2-1-2 انواع هویت...........................................29

2-1-2-1 هویت فردی.....................................29
2-1-2-2 هویت جمعی....................................30

2-2 هویت ملی..................................................32

2-2-1 دولت.....................................................34

2-2-1-1 ویژگی دولت‌های مدرن....................36

2-2-1-2 حكومـت..........................................36
2-2-2 ملـت.......................................................37
2-3 ابعاد هویت ملی............................................43
2-3-1 بعد اجتماعی............................................43
2-3-2 بعد تاریخی..............................................44
2-3-3 بعد جغرافیایی..........................................45
2-3-4 بعد سیاسی...............................................45
2-3-5 بعد دینی...................................................45
2-3-6 بعد فرهنگی.............................................46
2-3-7 بعد زبانی.................................................46

2-4 پیشینه نظری هویت......................................46

2-4-1 سطح كلان...............................................48
2-4-2 سطح خرد................................................54
2-4-3 دیدگاه تلفیق‌گرایان (جامعه‌شناسان معاصر)........68
2-5 مفهوم سازی هویت ملی (هویت جامعه ای)........81
2-6 پیشینه موضوع عدالت..................................85
2-6-1 چارچوب مفهومی...................................85

2-6-2 دسته‌بندی‌های مختلف عدالت................92

2-6-3 پیشیته نظری مفهوم عدالت.....................96
2-6-3-1 از دوره اندیشه اسطوره‌ای تا رنسانس.97
2-6-3-2 عدالت در اندیشه های قرون میانه......100
2-6-3-3 عدالت در اندیشه متفكران دوران بعد از رنسانس...101

2-7 مفهوم‌سازی عدالت......................................127

2-8 فرضیه های تحقیق.......................................143
 
فصل سوم: روش‌شناسی تحقیق
3-1 واحد تحلیل و سطح تحلیل.........................147
3-2 روش سنجش و ابزار گردآوری اطلاعات....147
3-3 تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق ....148
3-4 جامعه آماری................................................153
3-5 حجم نمونه..................................................153
3-6 شیوة نمونه گیری.........................................154
3-7 روایی و اعتبار پرسشنامه..............................155
3-8  نحوة تكمیل پرسشنامه................................157
3-9 روش‌های تجزیه و تحلیل داده ها................157
3-10 محدودیت‌های تحقیق................................157
 

فصل چهارم: تبیین جایگاه هویت در میان جوانان 

4-1 بخش اول: یافته های توصیفی.......................160
4-1-1 سیمای پاسخگویان...................................160

4-1-2 تبیین جایگاه هویت در میان جوانان.........173

4-1-2-1 بعد اجتماعی هویت (متغیر وابسته).....173
4-1-2-1-1 شاخص بعد اجتماعی هویت.175
4-1-2-2 بعد تاریخی هویت...............................176
4-1-2-2-1 شاخص بعد تاریخی هویت.............178
4-1-2-3 بعد جغرافیایی هویت...........................179
4-1-2-3-1 شاخص بعد جغرافیایی هویت.........180
4-1-2-4 بعد سیاسی هویت................................181
4-1-2-4-1 شاخص بعد سیاسی هویت.............183
4-1-2-5 بعد دینی هویت...................................184
4-1-2-5-1 شاخص بعد دینی هویت.................185

4-1-2-6 بعد فرهنگی هویت..............................186

4-1-2-6-1 شاخص بعد فرهنگی هویت...........187
4-1-2-7 بعد زبانی هویت.................................188
4-1-2-7-1 شاخص بعد زبانی هویت...............189 
4-1-2-8 شاخص كلی هویت...........................190

4-1-2-9 مقایسه ابعاد شاخص هویت...............191

4-1-3 تبیین جایگاه عدالت در میان جوانان.......192
4-1-3-1 احساس عدالت سیاسی (متغیر مستقل)...192

4-1-3-1-1 شاخص احساس عدالت سیاسی....195

4-1-3-2 احساس عدالت اقتصادی....................196
4-1-3-2-1 شاخص احساس عدالت اقتصادی.198
4-1-3-3 احساس عدالت فرهنگی...................199
4-1-3-3-1 شاخص احساس عدالت فرهنگی..200
4-1-3-4 احساس عدالت منزلتی.......................201
4-1-3-4-1 شاخص احساس عدالت منزلتی....203
4-1-3-5 شاخص كلی احساس عدالت.............204
4-1-3-6 مقایسه شاخص‌های فرعی احساس عدالت توزیعی (متغیر مستقل)......205
4-1-3-7 مشروعیت دولت (متغیر مستقل و واسطه)..........206
4-1-3-8 شاخص مشروعیت دولت.................208

4-2 بخش دوم: سنجش (نسبت سنجی) رابطه عدالت و هویت ملی در میان جوانان.......................................209 

4-2-1 رابطه بین بعد اجتماعی هویت ملی و ابعاد احساس عدالت (سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، منزلتی).................209
4-2-2 رابطه بین هویت تاریخی وابعاد احساس عدالت..................................................................................210 
4-2-3 رابطه بین هویت جغرافیایی و ابعاد احساس عدالت............................................................................210
4-2-4 رابطه بین هویت سیاسی و ابعاد احساس عدالت.................................................................................211
4-2-5 رابطه بین هویت مذهبی و ابعاد احساس عدالت.................................................................................212
4-2-6 رابطه بین هویت فرهنگی و ابعاد احساس عدالت...............................................................................212
4-2-7 رابطه بین هویت زبانی و ابعاد احساس عدالت...................................................................................213
4-2-8 رابطه بین هویت ملی و احساس عدالت سیاسی.................................................................................213
4-2-9 رابطه بین هویت ملی و احساس عدالت اقتصادی...............................................................................214
4-2-10 رابطه بین هویت ملی و احساس عدالت منزلتی................................................................................214
4-2-11 رابطه بین هویت ملی و احساس عدالت فرهنگی.............................................................................214
4-2-12 رابطه بین هویت ملی و  احساس عدالت..........................................................................................214
4-2-13 رابطه مشروعیت نظام سیاسی با ابعاد هویت ملی..............................................................................215
4-2-14 رابطه بین هویت ملی و  مشروعیت نظام سیاسی..............................................................................215
4-2-15 رابطه بین احساس عدالت و مشروعیت نظام سیاسی........................................................................216
4-2-16 رابطه بین هویت ملی و تعداد موارد استفاده از رسانه‌های خارجی...................................................216
4-2-17 رابطه بین هویت ملی و سفرخارجی فرد و گروه مرجع....................................................................217
4-2-18 رابطه بین هویت ملی و تعلق قومی فرد............................................................................................218
4-2-19 هویت ملی و تحصیلات.....................219
4-2-20 هویت ملی و شغل..............................220
4-2-21 هویت ملی و پایگاه اقتصادی ـ‌ اجتماعی...........................................................................................221
4-2-22 هویت ملی و جنسیت پاسخگویان.......222
4-3 بخش سوم: رگرسیون چند متغیره با روش گام به گام..............................................................................222
4-4 بخش چهارم: تحلیل مسیر...........................226
4-4-1 کنترل متغیر مشروعیت نظام سیاسی........229 
 
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1 نتایج توصیفی........................................................................................233
5-1-1 ویژگیهای زمینه ای پاسخگویان....................................................233
5-1-2 توصیف متغییرهای مستقل و وابسته............................................234
5-2 نتایج تحلیلی..........................................................................................239
5-2-1 فرضیه اصلی تحقیق.......................................................................240
5-2-2 نتیجه مهم تحقیق........................................................................244
5-3 پیشنهادات.........................................................................................247
5-3-1 پیشنهاد به محققین......................................................................247 
5-3-2 پیشنهاد به مسئولین.....................................................................247
فهرست منابع.............................................................................................250
چکیده انگلیسی.........................................................................................257
 
 
فهرست جدول‌ها
جدول 3-1: تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق.............................................................................150
جدول 3-2: عناوین متغیرها و سطوح سنجش و ابزار سنجش آنها...............................................................154
جدول 3-3: نتایج تحلیل روایی متغیرهای اصلی تحقیق................................................................................156
جدول 4-1: میانگین سن پاسخگویان..............160
جدول 4-2: توزیع نسبی جمعیت نمونه بر حسب جنسیت...........................................................................161
جدول 4-3: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب محل تولد.........................................................................161
جدول 4-4: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب قومیت والدین و تعلق قومی فرزندان...............................162
جدول 4-5: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب میزان تحصیلات والدین و پاسخگویان............................164
جدول4-6: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب مذهب...............................................................................165
جدول4-7: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب وضعیت فعالیت.................................................................165
جدول 4-8: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب شغل پدر و شغل پاسخگویان (در صورت اشتغال).........166
جدول 4-9: میانگین درآمد پدر پاسخگویان(به تومان)..................................................................................167
جدول 4-10: توزیع نسبی جمعیت نمونه بر حسب پایگاه اقتصادی اجتماعی پاسخگویان...........................167
جدول 4-11: توزیع نسبی جمعیت نمونه بر حسب منطقه محل سكونت.....................................................168
جدول 4-12: توزیع نسبی جمعیت نمونه بر حسب مطالعه یا عدم مطالعه روزنامه.......................................168
جدول 4-13: توزیع نسبی جمعیت نمونه بر حسب مطالعه روزنامه‌ها و مجلات خارجی...........................169
جدول 4-14: توزیع نسبی جمعیت نمونه بر حسب استفاده از برنامه‌های ماهواره.......................................170
جدول 4-15: توزیع نسبی جمعیت نمونه بر حسب استفاده از اینترنت........................................................170
جدول 4-16: توزیع نسبی جمعیت نمونه بر حسب سایت‌های مورد استفاده...............................................171
جدول 4-17: توزیع نسبی جمعیت نمونه بر حسب استفاده از رسانه های ارتباطی خارجی........................171
جدول 4-18: تعداد رسانه‌های مورد استفاده پاسخگویان..............................................................................172
جدول 4-19: توزیع نسبی جمعیت نمونه بر حسب مسافرت به كشورهای خارجی....................................172
جدول 4-20: توزیع نسبی جمعیت نمونه بر حسب گویه‌های بعد اجتماعی هویت.....................................173
جدول 4-21: توزیع نسبی جمعیت نمونه بر حسب اولویت انتخاب فرد خارجی و ایرانی..........................174
جدول 4-22: میانگین، میانه و انحراف معیار شاخص هویت اجتماعی.........................................................175
جدول 4-23: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب گویه‌های بعد تاریخی هویت.......................................176
جدول 4-24: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب گویه‌های بعد جغرافیایی هویت..................................179
جدول 4-25: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب گویه‌های بعد سیاسی هویت.......................................181
جدول 4-26: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب گویه‌های بعد دینی هویت..........................................184
جدول 4-27: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب گویه‌های بعد فرهنگی هویت.....................................186
جدول 4-28: توزیع نسبی جمعیتی نمونه برحسب گویه‌های بعد زبانی هویت..........................................188
جدول 4-29: توزیع شاخص كلی هویت.....190
جدول 4-30: مقایسه ابعاد مختلف شاخص هویت (100ـ0 = )......................................................191
جدول 4-31: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب گویه‌های احساس عدالت سیاسی..............................192
جدول 4-32: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب گویه‌های احساس عدالت اقتصادی...........................196
جدول 4-33: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب گویه‌های احساس عدالت فرهنگی............................199
جدول 4-34: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب گویه‌های احساس عدالت منزلتی..............................201
جدول 4-35: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب میزان اعتبار افراد بر اساس شایستگی........................203
جدول 4-36: میانگین شاخص‌های فرعی احساس عدالت.......................................................................205
جدول 4-37: توزیع نسبی جمعیت نمونه برحسب گویه‌های مشروعیت دولت.......................................206
جدول 4-38: ضرایب همبستگی بین هویت اجتماعی و انواع احساس عدالت........................................209
جدول 4-39: ضرایب همبستگی بین هویت تاریخی و ابعاد احساس عدالت..........................................210
جدول 4-40: ضرایب همبستگی بین هویت جغرافیایی و ابعاد احساس عدالت......................................210
جدول 4-41: ضرایب همبستگی بین هویت سیاسی و ابعاد احساس عدالت...........................................211
جدول 4-42: ضرایب همبستگی بین هویت مذهبی و ابعاد احساس عدالت...........................................212
جدول 4-43: ضرایب همبستگی بین هویت فرهنگی و ابعاد احساس عدالت.........................................212
جدول 4-44: ضرایب همبستگی بین هویت زبانی و ابعاد احساس عدالت.............................................213
جدول 4-45: ضرایب همبستگی بین مشروعیت و ابعاد هویت...............................................................215
جدول 4-46: آزمون آنالیز واریانس هویت ملی برحسب تعداد موارد استفاده از رسانه‌های خارجی......216
جدول 4-47: آزمون آنالیز واریانس هویت ملی برحسب سف

پاورپوینت جامع با موضوع هوش مصنوعی

پاورپوینت جامع با موضوع هوش مصنوعی

پاورپوینت جامع با موضوع هوش مصنوعی در 248 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل

تعداد صفحات 248
حجم 2045 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی مهندسی کامپبوتر و فناوری اطلاعات


توضیحات کامل

پاورپوینت جامع با موضوع هوش مصنوعی در 248 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

 

فهرست مطالب

تاریخچه هوش مصنوعی

تعریف هوش مصنوعی

انواع مختلف هوش مصنوعی

هوش مصنوعی نمادین

هوش مصنوعی عصبی

شبکه‌های عصبی

ANI

AGI

شیوه‌ها و ابزارها  هوش مصنوعی

کاربردهای هوش مصنوعی

خودآگاهی فناوری هوش مصنوعی

یادگیری در هوش مصنوعی

فصل اول

هوش مصنوعي چيست؟

مباني هوش مصنوعي

فصل دوم

عامل

خواص محيطهای وظيفه

برنامه های عامل

فصل سوم

عاملهای حل مسئله

مسئله

اندازه گيری کارايي حل مسئله

جستجوی ناآگاهانه

اجتناب از حالتهای تکراری

جستجو با اطلاعات ناقص

فصل چهارم

متدهای جست و جوی آگاهانه

يادگيری برای جست و جوی بهتر

جست و جوی محلی و بهينه سازی

جست و جوی محلی در فضاهای پيوسته

عاملهای جست و جوی Online

فصل پنجم

بازيها چيستند و چرا مطالعه ميشوند؟

انواع بازيها

الگوريتم minimax

بازيهای چند نفره

هرس آلفا-بتا

بازيهای قطعی با اطلاعات ناقص

بازيهايي که حاوی عنصر شانس هستند

فصل ششم

عاملهای مبتنی بر دانش

منطق

منطق گزاره ای

الگوهای استدلال در منطق گزاره ای

الگوريتم resolution

زنجير پيشرو و عقبگرد

فصل هفتم

مروری بر منطق گزاره ای

منطق رتبه اول

انواع منطق

نحو و معنای منطق رتبه اول

مهندسی دانش


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

مکمل چاقی مگارنج


آپلود عكس





مبانی نظری و پیشینه پژوهش استرس و نظریه های استرس (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش استرس و نظریه های استرس (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش استرس و نظریه های استرس در 42 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل

تعداد صفحات 42
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی


توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش استرس و نظریه های استرس در 42 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

ویژگی های فایل

- 42 صفحه فارسی شامل مبانی نظری، پیشینه تحقیق و منابع (داخلی و خارجی)

- در قالب فایل ورد قابل ویرایش با استاندارد آکادمیک

- منبع نویسی شده به شیوه APA

- منابع بخش مبانی از 2010 به قبل و بخش پیشینه از 2015 به قبل

- شامل 32 صفحه متن و 10 صفحه منابع استفاده شده و مفید

 

فهرست مطالب

مقدمه
منابع استرس
نشانگان استرس
انواع استرس
استرس‌ها از نظر شدت و فراواني
طبقه‌بندی استرس ها از نظر کيفيت
طبقه‌بندی استرس ها از نظر مدت
نظریه‌های استرس
نظريه سليه  در مورد فشار رواني
نظريه کانن در مورد استرس
نظريه لازاروس در مورد استرس
مدل¬هاي استرس
مدل پاسخ محور
مدل محرک محور
مدل تعاملي
راهبردهاي مقابله با استرس
انواع رفتارهای مقابله‌ای
رفتارهاي مسئله مدار
رفتارهاي هيجان مدار
مدل‌هاي مقابله با استرس
مدل موس و بیلینگز
مدل لازاروس و فولکمن
مدل اندلر و پارکر
مدل اسکینر و همکاران
مداخله‌ی بهنگام
تاریخچه مداخله بهنگام
پژوهش‌های داخلی
پژوهش‌های خارجی
نتیجه‌گیری از پژوهش‌های پیشین
منابع

 

بخشی از متن

تعاریف و مبانی

واژهي استرس از کلمهي لاتين Stringere مشتق شده است که به معناي در آغوش گرفتن، فشردن و باز فشردن است. رفتارهايي که مي توانند با احساسات متضاد همراه باشند. فشرده شدن يا زير فشار گرفتن به اختناق منتهي ميشود و احساس درماندگي و اضطرابي را به وجود ميآورد که قلب و روح او را در برمی‌گیرد. بدين ترتيب درماندگي يا استيصال نيز از کلمه فوق مشتق شده است و بيانگر احساس انزوا و ناتواني است که در يک موقعيت حاد (خطر و رنج) در فرد ايجاد ميشود (دادستان،1386؛ به نقل از البرز،1386).

پیشینه تحقیقات

دره شوری محمدی، یزدی زاده، بساک نژاد و دقاقله (2014) به بررسی اثربخشی آموزش مدیریت استرس شناختی رفتاری بر کیفیت زندگی و ابعادش در مادران کودکان اوتیسم پرداختند. نتایج این پژوهش نشان داد که آموزش مدیریت استرس تأثیرات مثبتی بر کیفیت زندگی و ابعادش (سلامت جسمی، سلامت روانی و ارتباطات اجتماعی) در مادران کودکان اوتیسم دارد. اما بر بهبود سلامت محیطی تأثیری ندارد.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 صفحه بعد